Te is szeretnéd a legtöbbet kihozni a közösségi médiából? Szeretnéd a legtöbb követőd elérni organikusan? Szeretnéd tudnia legjobb időpontokat a posztoláshoz? Akkor a legjobb helyen jársz, mert ebben a cikkben ezt mutatjuk be neked! Fontos azonban leszögeznünk, hogy ezek általános adatok és statsztikán alapulnak. A legjobb posztolási időpont függhet a célközönségedtől, valamint egyedi és specifikus tényezőktől is.
Viszont ha figyelembe veszed azokat az időpontokat, amiket most megosztunk veled, akkor nagyon nem fogsz mellélőni. A következő közösségi média oldalakat nézzük meg: Instagram, Facebook, YouTube és LinkedIn. A statisztikai adatok innen származnak.
Kezdjük az Instagrammal. Az Instagramon a legjobb napok a héten mindenképpen a hétfő, a szerda és a csütörtök és ezeken belül is főként 11-13 óra között, vagyis ebédidőben, illetve 19-21 óra között, ami a legtöbb embernek munka után van.
Az adatok szerint a szerda a legeslegjobb nap a posztolásra. Mivel a legtöbb felhasználó mobilról használja az Instát, ezért ritkább, hogy munka közben használnák, ezért érvényesek ezek az adatok.
A legrosszabb nap a posztolásra a vasárnap. Az adatok szerint még a szombat délután 17 óra is jó időpont lehet.
A Facebook legjobb posztolási időpontjai teljesen eltérnek az Instagramtól. A Facebookon a csütörtök-péntek-szombat-vasárnap a legjobb napok posztolni, és legfőképpen a hétvége, azaz a szombat-vasárnap kitett posztok kapják a legnagyobb elköteleződést a Facebookon. Az adatok szerint a legeslegjobb időpont a héten a posztolásra vasárnap délután 15 óra.
A legjobb napokon pedig délután 13-16 óra között a legjobb posztolni, mert a Facebookot a legtöbben desktopról használják és munka közben pihenőidőként csekkolják.
A legrosszabb nap a Facebook posztolásra a kedd.
YouTube
Nézzük meg a legnagyobb videós oldalt, a YouTube-ot.
A YouTube legjobb posztolási napjai a csütörtök és a péntek, akkor is dél és délután 16 óra között. Ez azért van, mert a legtöbben este néznek videókat, és addigra már a legjobb, ha fenn van a videód.
A legjobb nézési adatok mindig szombaton és vasárnap vannak a YouTube-on, úgyhogy az is jó taktika, ha hétvégén a reggeli órákban 9-11 óra között teszed ki a videód.
Végül pedig következzen a LinkedIn.
A LinkedIn-en a legjobb napok a kedd-szerda-csütörtök, hogy maximalizáld az elköteleződést. A legjobb időpont pedig délelőtt 10-11 óra között, hiszen a LinkedIn professzionális oldal, amit főleg értékesítők, üzletemberek és toborzók használnak és ezt munkaidőben teszik.
Ezek alapján nem is meglepő, hogy a hétvége, vagyis a szombat és a vasárnap a legrosszabb napok a posztolásra, illetve a munkaidő utáni posztok is jóval kevesebb elköteleződést kapnak.