Miért szereti Ray Dalio a kritikát – és tanácsolja ezt Neked is?

Sokan félnek a kritikától, nem bírják. Azonban a Bridgewater Associates alapító, Ray Dalio szerint nem csak, hogy bírnunk kell a kritikát, kimondottan értékeljük is.

A milliárdos befektető szerint egyenesen szeretnünk kell a kritikát.

„Én egyenesen imádom” – mondta a CNBC-nek.

Miért? Nos, egyrészt lehetőséget ad, hogy kipróbáljuk az ötletünket és fejlesszük a döntéseinket.

Erre a következtetésre Dalio is csak későn jött rá. 1982-ben megjósolta a tőzsde összeomlását, a kritikusai helytelenítésének ellenére. Ez a kockázat majdnem Dalio cégébe került – azonban később meghatározta a férfi jövőjét. Az ő szavaival élve „fájdalmasan alázatos” évek voltak.

„Ez volt az egyik legjobb dolog, ami történt velem, a házasságomon és a gyerekeimen kívül.”

„Elgondolkodtatott: Honnan tudom, hogy igazam van? – folytatja. „Ez megváltoztatta az élethez való hozzáállásomat. Onnantól fogva a legokosabb emberek társaságát kerestem, akik nem értettek velem egyet, hogy megértem az ő indokaikat és magyarázataikat.”

Az elkövetkezendő években tehát Dalio pont így tett, és a cége központi elemévé tette a visszajelzés fontosságát. Sőt, a Bridgewater Associates pont ezért vált híressé.

„Ha valakinek negatív gondolatai vannak és nem ossza meg másokkal, az nem hatékony és nem is túl produktív.”

Dalio cégénél tehát minden alkalmazottól elvárják, hogy folyamatosan visszajelzéseket adjon és kapjon – legyen az pozitív vagy negatív. Ez alól maga Dalio sem kivétel.

„Minden munkatársaimnak joga van, hogy megkérdőjelezzen bármit, joga van a saját véleményéhez.”

Dalio szerint a nyílt kommunikáció a sikeres szervezeti kultúra titka. Ez a kulcsa a Bridgewater sikerének is.

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest