Mi az a Google kulcsszótervező?
A Google kulcsszótervező egy ingyenes eszköz kulcsszavak kutatásához. Használhatod új kulcsszavak felfedezésére és/vagy az adott kulcsszavakhoz tartozó becsült keresési mennyiségek megtekintésére. De kaphatsz még egy általános infót arról is, hogy mennyibe kerül egy-egy kattintás. Szóval mindenképpen hasznos annak, aki hirdet vagy hirdetni akar a Google keresőben.
De nem csak a hirdetésekhez jöhet jól a Google kulcsszótervező. Szuper eszköz ha keresőoptimalizálásban gondolkodsz a honlapodon. A segítségével ki tudod deríteni, hogy milyen kulcsszavakra lehet érdemes optimalizálni.
A Google kulcsszótervező használata
Ahhoz, hogy használni tudd az ingyenes Google kulcsszótervezőt, először be kell lépned a Google Ads fiókodba. Ha még nincs fiókod, akkor regisztrálnod kell egyet az https://ads.google.com oldalon.
A regisztráció teljesen ingyenes, azonban be kell állítanod a céges adataid és egy bankkártyát is hozzá kell adnod a fiókhoz, hogy használni tudd. Ugyanakkor Google hirdetéseket nem kell futtatnod, hogy a kulcsszótervezőt elérd.
Fontos megjegyzés: A regisztráció után, klikkelj a „Fiók létrehozása kampány nélkül” linkre. Így csak a fent említett adatokat kell megadnod. Ezután pedig keresd meg a menüben a „Váltás szakértői nézetre” linket, és klikkelj erre is.
Ha átváltottál szakértői módra, az „Eszközök” menüpontban, a „Tervezés” fül alatt azonnal elérheted a kulcsszótervezőt.
A Google kulcsszótervező használata
Két lehetőség közül tudsz választani, miután rákattintottál a kulcsszótervező menüpontjára:
1. Új kulcsszavak keresése
Itt egy megadott kulcsszóhoz kaphatsz új kulcsszóötleteket, statisztikákkal.
2. Keresési mennyiség és előrejelzések megtekintése
Ennél az opciónál pedig megtekintheted a keresési mennyiségeket és egyéb előzménymutatókat, továbbá infót kaphatsz a kulcsszavak lehetséges teljesítményeiről.
Új kulcsszavak keresése
Ha ezt választod, akkor a következő két lehetőséged lesz: kezdés kulcsszavakkal és kezdés webhellyel.
1. Kezdés kulcsszavakkal: Itt megadhatsz legfeljebb 10 db olyan kulcsszót, amikhez új kulcsszóötleteket akarsz találni.
2. Kezdés webhellyel: Itt megadhatsz egy linket, ami után a rendszer javasolni fog kulcsszavakat az adott oldalhoz.
De nézzük sorban, hogyan is működik ez a két verzió:
1. Kezdés kulcsszavakkal
Ha szeretnél egy listát új kulcsszóötletekről, akkor válaszd ezt a lehetőséget. Ha például az „értékesítési tölcsér” kulcsszó kifejezéshez akarsz új ötleteket keresni, akkor írd be a keresősávba, hogy „értékesítési tölcsér”. Végül klikkelj az „Eredmények” gombra.
Mint láthatod, 5 új kulcsszóötletet talált a kulcsszótervező. A képernyőképen az is látható, hogy az új kulcsszóötletekre mennyi volt az elmúlt időszakban a havi keresések száma – illetve a változás aránya is elérhető. De azt is megtudhatod, hogy mennyibe kerül átlagosan egy-egy kattintás.
2. Kezdés webhellyel
Ha egy adott oldalhoz szeretnél kulcsszóötleteket keresni, akkor ezt a lehetőséget válaszd. Ha itt megadsz egy url-t, akkor a Google kulcsszótervező megkeresi az adott oldalhoz kapcsolódó kulcsszavakat. (Bár sok általános lesz és sok hülyeség is.)
A linkhez bármit megadhatsz, egy fő domaint is (pl.: alapitok.hu), de javasolt inkább egy-egy aloldal linkjét, mint ahogy a példában is láthatod a képernyőképen. Ez azért ajánlottabb, mert általában külön cikkeket, külön kulcsszavakra optimalizálunk. Ha megadtad a linket, akkor ugyanúgy kattints az „Eredmények” gombra, mint ahogy az előző keresésben.
Ebben az esetben a Google kulcsszótervező 45 új ötletből álló listát jelenített meg, amikről azt mondja, hogy kapcsolódhat az adott oldal tartalmához. Vannak benne jók, de vannak teljesen kapufák is.
Keresési mennyiség és előrejelzések megtekintése
Ha már van egy kulcsszólistád, akkor bátran válaszd ezt a lehetőséget. Itt megnézheted az adott kulcsszavakhoz tartozó átlagos havi keresési mennyiségeket – és egyéb mutatókat is, egyszerre több kulcsszóra vonatkozóan.
A keresőmezőbe add meg a kulcsszavakat külön sorokban, vagy vesszővel elválasztva, majd klikkelj a „Kezdő lépések” gombra.
Itt gyakorlatilag ugyanolyan listát fogsz látni, mint a „kezdés kulcsszavakkal” keresésnél. A különbség csak annyi, hogy itt kizárólag azokat a kulcsszavakat és a hozzájuk kapcsolódó infókat fogod látni, amiket megadnál. Ebben az esetben a rendszer nem fog hasonló, új kulcsszóötleteket megjeleníteni.
Láthatod, hogy itt is megjelent a keresések/hó, a háromhavi változás, az adott kulcsszóra vonatkozó verseny helyzete és az átkattintási árak oszlopok is. Ezek fontos infók, ha éppen egy Google Ads hirdetés elindítása előtt állsz.
Mikor érdemes használod a Google kulcsszótervezőt?
Kiváló eszköz, ha új Google Ads kampányokat tervezel, weboldalad SEO-ját finomítanád, vagy piackutatást végeznél. Ideális választás, ha pontos információra van szükséged a keresett kulcsszavak versenyképességéről, a keresési trendekről, valamint új tartalmak ötleteléséhez is hasznos lehet.
Érdekel a full extrás Google Ads Jedimester képző is? 12+ óra anyag 35 videóban. Élesben futó kampánypéldák és 10+ év tapasztalat tudása. Regisztráció után azonnal elérhető. A regisztrációhoz kattints ide!