Google Merchant Center beállítása

Google Merchant Center beállítása

Miben segíti a webshopod a Google Merchant Center beállítása? Ez egy olyan platform, amely lehetővé teszi a webshopod számára, hogy hatékonyan hirdethesd meg a termékeid a Google különböző felületein. Ahhoz azonban, hogy a Google Merchant Centerben be tudd állítani a termékeid, először integrálnod kell a webshopoddal.

Ebben a cikkben áttekintjük, hogyan lehet beállítani a Google Merchant Centerrel történő összekötést a legnépszerűbb webshop motorokkal, és bemutatunk néhány hasznos plugint a WooCommerce rendszerhez.

Bérelhető webshopok és Google Merchant Center beállítása

A legnépszerűbb bérelhető webshop rendszerek egyszerűen összekapcsolhatók a Google Merchant Centerrel. A bérelhető rendszerek jól karbantartottak és technikailag naprakészek. Különösen figyelnek a legnagyobb rendszerekkel való gördülékeny összeköttetésre, így a Merchant Centerre is, hiszen ez az alapja annak, hogy a webshopokba feltöltött termékek hirdetni lehessen a Google felületein.

Ebben a cikkben a magyar piac legnépszerűbb webshop motorjait nézzük meg. De nem fogom bemásolni ide azt a rengeteg leírást és képet, amikkel az egyes rendszerek elmagyarázzák lépésről-lépésre, hogyan kell összekötni őket a Merchant Center fiókkal. Inkább csak bemásolom az egyes, bérelhető webshop motorok ide vonatkozó technikai beállításokkal foglalkozó cikkjét. Így te csak kiválasztod, ami rád vonatkozik és máris megkapod az összes releváns infót.

Shoprenter webshop

Ha Shoprentert használsz, akkor klikk ide és azonnal el is olvashatod, hogyan állíthatod be a webshopod termékfeedjét.

Unas webshop

Amennyiben Unas webshopmotort használsz, akkor klikk ide és nézd meg az Unas által elkészített technikai beállítások leírását.

Shopify webshop

Ha a világ egyik legnépszerűbb webshop rendszerét használod, akkor ide kattintva nézheted meg a Google Merchant Center beállításának lépéseit. Ez angol nyelven érhető csak el, de ha Shopify-t használsz, akkor azt hiszem ez nem lesz probléma, hiszen a rendszer maga is angol nyelvű.

Shoptet webshop

A Shoptet egy aránylag új szereplő a bérelhető webshopok piacán itthon. Viszont az elmúlt időben egyre gyakrabban dolgoztunk vele mi is, ezért azt gondolom, hogy nem árt ha ennek a beállításait is iderakom. Ide kattintva nézheted meg a Shoptet – Merchant Center összekötést.

WooCommerce és Google Merchant Center beállítása

Ha WooComemrce webshop rendszert használsz, akkor valamivel összetettebb lesz a Google Merchant Center beállítása. De nyugi, nem lesz vészes. Ahhoz, hogy a WooCommerce-be feltöltött termékeid hirdetni tudd a Google felületein, az első lépés egy olyan plugin használata lesz, ami a webshopod termékeiből legenerál egy termékfeed-et.

Mi az a termékfeed?

A termékfeed egy strukturált adatfájl, amely tartalmazza a webshopod termékeinek az információit. Ez az adatfájl általában CSV vagy XML. Tartalmazza a termékek nevét, leírását, árát, képeit, kategóriáját és egyéb fontos részleteket, amiket beállítasz. A termékfeed használata lehetővé teszi, hogy hatékonyan és automatizáltan importálják és frissítsék a termékadataikat különböző értékesítési csatornáikban, például a Google hirdetésekben.

Miért van erre szükség?

A Merchant Center működése

Ahogy azt a fenti ábrán is láthatod, a termékfeed lesz az, amivel automatizálhatod a folyamatot. Ha ugyanis változik egy termék ára, vagy csökken a készlet, akkor azt elég csak a WooCommerce rendszerében módosítanod. Az automatikus termékfeed meg fogja változtatni a Google hirdetésidben is a módosítást.

Az igazi kérdés az, hogy milyen plugint használj WooCommerce esetén? Íme a legnépszerűbb és legegyszerűbben használható megoldások:

CTX Feed – WooCommerce Product Feed

A CTX Feed egy kiváló termékfeed generáló plugin. A Google Merchant Center beállításon túl tökéletes Facebook hirdetésekhez használható termékfeed előállítására is. Lehetőséged van beállítani automatikus frissítést vagy akár ütemezett frissítést is. WPML kompatibilis, tehát többnyelvű webshopok esetén, más-más nyelvre is optimalizálható a termékfeed. Ezzel megoldható, hogy a Google hirdetésekben az adott nyelvre beállított termék jelenjen meg. Felhasználóbarát felülete miatt a használata egyszerű. Az ingyenes verzió pedig a legtöbb esetben elég szokott lenni.

A CTX Feed plugin beállításáról részletes leírást találsz az alábbi linken.

WooCommerce Google Feed Manager

A WooCommerce Google Feed Manager is egy nagyon jó plugin. Előre konfigurált Google Shopping termékfeed lehetőséget kínál, ami megkönnyíti a beállítási folyamatot. Ennek köszönhetően a plugin telepítése után, azonnal létre tudod hozni a saját termékfeeded, amit már csak be kell másolnod a Merchant Centerbe. Hátránya, hogy az ingyenes verzióban csak 100 termékig működik.

A WooCommerce Google Feed Manager beállítási lehetőségeid megtalálod a plugin oldalán ide kattintva.

Product Feed PRO for WooCommerce

Ingyenes és fizetős verzióval is elérhető a plugin. Átfogó termék és kategóriaszűrési lehetőséget biztosít a termékfeed-hez. Előnye, hogy az ingyenes verzióban sincs korlátozva a termékek száma, így sok termékes wbshopok esetén is jó választás lehet.

A Product Feed PRO plugin beállításairól itt olvashatsz bővebben, ha ezt választod.

Röviden összefoglalva, hogy miért van szükséged a Google Merchant Center beállítására

A Google Merchant Center beállítása és a webshopunk összekapcsolása az első lépés a termékeink hatékony online hirdetésében. A megfelelő integrációk, vagy WooCommerce esetén a megfelelő plugin-ok segítségével könnyedén létrehozhatunk strukturált termékfeed-eket, amelyek automatizálják a termékek frissítését és importálását a Google felületeire. Ezáltal maximalizálhatjuk a termékek online jelenlétét és növelhetjük az értékesítést a Google hirdetéseken keresztül.

Google Ads Jedimester képző

Padlógázra kapcsolnál a Google hirdetésekkel?

Akkor nézd meg a Google Ads Jedimesterképzőt az Alapítókon. Ehhez mindössze regisztrálnod kell, ami után azonnal elérhető lesz számodra 35 videó, 13+ órányi videós anyaga.

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest