Google hirdetés létrehozása 7 lépésben

Google hirdetés létrehozása 7 lépésben

Ha még nem vagy jártas a témában, akkor egy Google hirdetés létrehozása elsőre talán bonyolultnak tűnhet, de egyáltalán nem kell tőle megijedni. Ha még kezdő vagy a Google hirdetések terén, akkor jó helyen jársz, mert ez a cikk pontosan neked szól. Ebben a cikkben lépésről lépésre végig foglak vezetni a teljes folyamaton és el fogom magyarázni hogyan hozz létre jól működő hirdetéseket a Google Ads platformján.

Összesen 7 lépésre lesz szükséged:

  1. Google hirdetési fiók létrehozása
  2. Kampány cél és típus kiválasztása
  3. Költségkeret és kampánybeállítások
  4. Kulcsszavak kiválasztása
  5. A Google hirdetés létrehozása
  6. Költségkeret beállítása
  7. Hirdetések futtatása és optimalizálása

1. lépés: Google hirdetési fiók létrehozása

A Google Ads platform használatához szükséged lesz egy Google-fiókra, mert csak gmail-es email címmel lehet beregisztrálni. A jó hír az, hogy ha már rendelkezel egy Google-fiókkal, akkor ezt a lépést könnyen átugorhatod, és egyenesen a Google Ads fiók létrehozásához léphetsz. Ha viszont még nincs Google-fiókod, akkor először azt kell csinálnod.

A Google-fiók létrehozásához nincs más dolgod, mint a gmail.com oldalon regisztrálni. Ha már van Google-fiókod, lépj be a megszokott bejelentkezési adataiddal. Ezt követően keresd fel a https://ads.google.com linken az Ads oldalát.

Ha még nem rendelkezel Google-fiókkal, akkor ne aggódj, a fiók létrehozása sem igényel különleges technikai ismereteket. A folyamat néhány egyszerű lépésből áll.

Kattints a „Bejelentkezés” vagy „Fiók létrehozása” gombra, amely az oldal jobb felső sarkában található. Ezután válaszd az „Új fiók létrehozását”.

Ezt követően a Google Ads azt fogja felajánlani, hogy hozd is létre az első kampányod. Megteheted persze hogy a Google Ads útmutatója szerint rögtön létrehozol egy hirdetést, de én nem ajánlom. Helyette kattints a „Fiók létrehozása kampány nélkül” linkre.

Miért nem ajánlom hogy rögtön létrehozz egy hirdetést? Mert egy Google hirdetés létrehozása nem egészen úgy fog működni, mint ahogy azt a regisztráció után megcsinálhatod. És ez kissé zavaró lehet a későbbiekben. Valamint még nem értesz a Google Ads-hez, így csak arra hagyatkozhatsz, amit felajánl neked lehetőségeket, amik sok esetben eredménytelenek lesznek, ugyanakkor pénzt ugyanúgy költeni fognak.

A következő oldalon kövesd az útmutatásokat, és add me azokat az adatokat amiket kér. Pl.: számlázási ország, időzóna, pénznem, majd a vállalkozásod adataid.

FONTOS: Pénznemet és időzónát úgy válassz amit valóban használni is akarsz, mertezt nem lehet megváltoztatni később.

Ha a végére értél az adataid megadásának, kész vagy a regisztrációval! Most már neked is van egy Google Ads fiókod, aminek a segítségével könnyen létre fogsz tudni hozni hirdetéseket.

Google Ads Jedimester képző
Érdekel a full extrás Google Ads Jedimester képző is? 12+ óra anyag 35 videóban. Élesben futó kampánypéldák és 10+ év tapasztalat tudása.

2. lépés: Kampány cél és típus kiválasztása

Miután sikeresen regisztráltál és/vagy beléptél a fiókodba, a következő lépés a Google hirdetés létrehozásához a kampány típusának kiválasztása. Ez egy eléggé fontos rész a hirdetés létrehozásának folyamatában, hiszen a kampány típusa meghatározza, milyen célkitűzéseket akarsz elérni a hirdetéseiddel.

Valójában a megfelelő kampánytípus kiválasztása az alapja annak, hogy hogyan fognak megjelenni a Google keresési találataiban, a YouTube-on, vagy a display hálózaton a hirdetéseid. Éppen ezért nem árt megismerni és megérteni a Google Ads kampánytípusokat, hogy mindig a megfelelőt tudd használni.

Első lépésként klikkelj a képen látható ikonra.

Ezután választanod kell egy kampány célt. Mint láthatod, sokféle kampány cél áll rendelkezésedre. Kezdőként javasolt az egyszerűbb és könnyen kezelhető kampány célokkal kezdeni. Az egyik ilyen kezdőbarát opció a „Webhelyforgalom”.

A „Webhelyforgalom” kampány létrehozása során a fő cél az, hogy látogatókat irányíts a weboldaladra. Ez ideális választás, ha mondjuk webshopot üzemeltetsz, blogot írsz vagy egyszerűen szeretnéd növelni a weboldalad látogatottságát. Az ilyen típusú kampányok előnye, hogy lehetőséged van pontosan megcélozni azokat az embereket, akik érdeklődhetnek az általad kínált termékek vagy szolgáltatások iránt.

A „Webhelyforgalom” kampány cél során egyedi hirdetéseket hozhatsz létre, amelyek megjelennek a Google keresési eredmények között, a YouTube videók előtt vagy alatt, illetve a Google display hálózatán is. Az előnye az, hogy csak akkor fizetsz, ha valaki ténylegesen rákattint a hirdetésedre, így hatékonyan használhatod ki a Google hirdetési költségkereted.

Ezután további kampánytípusokat fog felajánlani a rendszer. A leggyakoribb a kereső, azaz „Search” kampánytípus. ha a Google keresési találatai között akarsz megjelenni a hirdetéseddel, akkor ezt a kampánytípust kell választanod. És mivel ez a cikk most a kereső hirdetések létrehozásáról szól, így válaszd ki te is a „Search” kampánytípust.

Már majdnem kész vagy, de még kell adnod a hirdetni kívánt oldalad linkjét, valamint el kell nevezned a kampányt.

Ha mélyebben bele akarsz merülni a Google Ads működésébe, akkor regisztrálj az Alaptókra ide kattintva. A csatlakozás után megnézheted a Google Ads Jedimester képzőt, ami 30+ videó segítségével lépésről-lépésre megtanít a rendszer magasfokú használatára.

3. lépés: Költségkeret és kampánybeállítások

Minden Google hirdetés létrehozása esetén meg kell határoznod az ajánlattételi stratégiát. Ebből többféle is elérhető. De mi most csak az alapokra koncentrálunk. Láthatod majd hogy tudsz választani a következő lehetőségek közül:

  • Konverziók
  • Konverzió értéke
  • Kattintások
  • Megjelenítési arány

Ezek közül a „Kattintások” lehetőséget válaszd. A konverziók azért nem lesz jó, mert ha zsír új a fiókod, akkor még nem rendelkezik adattal. Ha pedig nincs elég adat a fiókodban, akkor nem fog tudni az algoritmus a valóban megfelelő konverziókra fókuszálni. A konverziók és a konverziók értéke ajánlattétel sok esetben hatásosabb, szóval ha már eltelt 1-2 hónap és már van sok látogatód a hirdetésekből és akár ügyfelek/vásárlók is, utána már érdemes lehet átváltani.

Ezután van még lehetőséged kiválasztani a „Maximális kattintásonkénti költségajánlat korlátjának beállítása” checkboxot. Ha nem pipálod ki, akkor a Google algoritmusa magától fogja optimalizálni a kattintásonkénti költségeket. Ha bepipálod, akkor meg tudod határozni hogy mi az a maximális összeg, amit egy kattintásra szánsz.

Azt javaslom, hogy semmiképpen ne határozd meg a maximális kattintásonkénti költségajánlatot, hiszen nem tudod hogy mi ennek az értéknek a realitása. Hagy üresen ezt a lehetőséget és bízd az algoritmusra, jól végzi a dolgát.

Ezután meg kell határoznod, hogy hirdetéseid a csak a Google keresési hálózaton vagy a Google display hálózaton is megjelenjen. Plusz meg kell határoznod a kampány napi költségkeretet is.

A Google keresési hálózat a Google keresőmotorjában történő hirdetéseket jelenti, míg a Google display hálózat lehetővé teszi a hirdetések megjelenítését különböző webhelyeken és mobilalkalmazásokban.

Google keresési hálózat vagy Google display hálózat?

Melyiket válaszd? Nos, a keresési hálózatot mindenképpen. A display hálózatot pedig teszteld. Kb. ezt tudom mondani röviden. De egy kicsit kifejtem részletesebben is…

A választás függ az bizniszed vagy célod természetétől. Ha közvetlenül potenciális vásárlókat vagy konverziókat szeretnél elérni, a Google keresési hálózat mindig tökéletes választás. Azok számára viszont, akik szélesebb látogatottságot és láthatóságot akarnak elérni, azoknak jó döntés lehet megjelenni a display hálózaton is. Viszont a displayről tudd, hogy inkább csak látogatókat fog hozni, vásárlókat kevésbé. De remarketing listaépítésre mondjuk kiváló a display hálózat.

A kampánybeállításoknál még meg kell adnod hogy területileg hol szeretnéd megjeleníteni a hirdetésed. Itt szűrhetsz országra, megyére de akár településre is. Kiválaszthatod a nyelvet is, ami nagy valószínűség szerint magyar lesz, amit alapból be is fog állítani a rendszer.

Itt láthatsz még egy „közönségszegmensek” részt is, ebben a cikkben most erre nem térünk ki, mert ennek használata nagyon sokrétű tud lenni. De ha mindent részletet meg akarsz ismerni a Google Ads használatához…

Akkor regisztrálj az Alaptókra ide kattintva. A csatlakozás után megnézheted a Google Ads Jedimester képzőt, ami 30+ videó segítségével lépésről-lépésre megtanít a rendszer magasfokú használatára. Közben minden olyan kifejezést is részletesen elmagyarázok, amiket esetleg nem értesz teljesen ebben a cikkben.

4. lépés: Kulcsszavak kiválasztása

A kulcsszavak kiválasztása az egyik legfontosabb lépés a Google hirdetés létrehozása közben. Jelentős részben ezen áll vagy bukik a keresőkben megjelenő hirdetések sikeressége és hatékonysága.

A kulcsszavak határozzák meg, hogy mikor és hol jelennek meg a hirdetéseid a Google keresőben. Az optimális kulcsszavak kiválasztása elengedhetetlen ahhoz, hogy azokat a felhasználókat szólítsd meg, akik valóban érdeklődnek az általad kínált termékek vagy szolgáltatások iránt.

Kulcsszótervezés

Első lépésként érdemes kulcsszókutatást végezni. A kulcsszókutatás azért fontos, mert ebből fogod megtudni, hogy milyen kulcsszavakra keresnek a felhasználók. A Google Ads „eszközök” menüben elérhető a „kulcsszótervező”, amit a kulcsszókutatásra találtak ki.

Az optimális kulcsszavak felfedezéséhez érdemes néhány szempontot figyelembe venni:

  1. Relevancia: A kulcsszavaknak szoros kapcsolatban kell állniuk a hirdetésed témájával és a célcsoportod igényeivel. A releváns kulcsszavak segítenek abban, hogy a hirdetésed azoknak jelenjen meg, akik valóban érdeklődnek az ajánlatod iránt.
  2. Keresési mennyiség: Fontos tudnod hogy mennyire népszerűek az adott kulcsszavak, és mennyien keresik őket. A túlzottan specifikus kulcsszavakra alacsony lehet a keresések száma, míg a túl általános kulcsszavakra nagy lehet a verseny, ha sokan hirdetnek rá.
  3. Verseny: Vizsgáld meg, hogy milyen nagy a verseny van az adott kulcsszóra. Ahol magas a verseny, általában magasabb lesz a kattintásokért fizetett összeg is.
  4. Negatív kulcsszavak: Ne felejtsd el meghatározni a negatív kulcsszavakat is, amelyekre nem szeretnél megjelenni. Ezek segíthetnek kiszűrni olyan kereséseket, amelyek nem relevánsak az ajánlatod szempontjából.
  5. Long tail (vagy magyarosan: hosszú farok) kulcsszavak: Ezek specifikus kulcsszavak, amikre kevesebb a keresés, de az nagyjából kiszámítható. Általában konkrét keresések szoktak ebbe a kulcsszó kategóriába tartozni, például: „piros tommy hilfiger férfi kabát xl”. Mint láthatod, ez egy nagyon konkrét keresés, amire aránylag alacsony lesz a keresési szám, viszont aki így keres, az tudj mit akar. Az pedig jó, ha ezekben a kereséseknél is megjelennek a hirdetéseid.

Ha kész vagy a kutatással, akkor visszatérhetsz a hirdetésed beállításához, ahol a kulcsszavak mezőbe be kell másolnod azokat a kulcsszavakat, amikre szeretnéd hogy megjelenjen a hirdetésed.

Kulcsszó típusok

Három féle kulcsszótípus van:

Általános egyezés

A hirdetések a kulcsszóhoz kapcsolódó keresések esetén jelenhetnek meg. Példa: kék farmer

Megjelenhet: kék szűkített szárú farmer; kék nadrág; Nem jelenhet meg: Ilyen elméletig nincs, mert minden általános egyezés esetén meg fog jelenni

”Kifejezés egyezés”

A hirdetések a kulcsszó jelentésének megfelelő kifejezéseket magukban foglaló keresések esetén jelenhetnek meg. Példa: ”kék farmer”

Megjelenhet: férfi szűkített szárú kék farmer; női rövid kék farmer; Nem jelenhet meg: női kék rövidnadrág

[Pontos egyezés]

A hirdetések a kulcsszó jelentésének pontosan megfelelő keresések esetén jelenhetnek meg. Példa: [kék farmer]

Megjelenhet: kék farmer; kek farmer (mint közeli változat); Nem jelenhet meg: férfi kék farmer

A kulcsszavak folyamatos figyelése és optimalizálása sajnos elengedhetetlen, ha jól működő hirdetéseket akarsz. Sajnos ez nem olyan játék, hogy egyszer megcsináltad és kész van. Folyamatosan változnak a keresési trendek, a Google algoritmusa és maguk a felhasználók keresési szokásai is.

Ha már egy ideje futnak a hirdetéseid, akkor látni fogod hogy melyik kulcsszavak hoznak több látogatót. A rosszul teljesítő kulcsszavakat időről-időre érdemes kukázni, hogy ne vigyék a pénzt. Valamint érdemes átnézni a keresési javaslatok is néha, hogy felvehessünk olyan kulcsszavakat, akik bár relevánsak, még nem használtunk.

5. lépés: A Google hirdetés létrehozása

Már megvagy a hirdetéscsoport létrehozással és meghatároztad a kulcsszavakat is. Szuper! Most pedig eljött az ideje egy kis kreatív munkának: magának a hirdetés létrehozásának.

A képen látható felületen fogod megalkotni a hirdetésed.

Fontos alapelv a hirdetések létrehozásánál, hogy minden hirdetéscsoportban különböző hirdetéseket kell használni. Ennek az az oka, hogy a hirdetéseknek alkalmazkodniuk kell a hirdetéscsoportokhoz és a kulcsszavakhoz. Például, ha egy hirdetéscsoport a cipők értékesítésére fókuszál, akkor a hirdetést is erre kell optimalizálni, mind a szövegben, mind a kulcsszavakban.

Egy Google kereső hirdetés általában három alapvető elemből áll:

  1. Főcím(ek): A főcím az az első dolog, amit a felhasználók látnak a hirdetésedben. Legyen vonzó és tartalmazzon olyan kulcsszavakat, amelyek relevánsak az adott keresésre. A főcím legyen rövid és tömör, hogy megragadhassa a figyelmet. Mondjuk nem is tud különösebben hosszú lenni, mert a karakterek száma limitálva van. Viszont 15 különböző opciót létrehozhatsz, amit a Google úgy mixel össze, ahogy az a felhasználóknak a legjobban tetszik.
  2. Leírás(ok): A leírásban érdemes részletezni a hirdetés tartalmát, valamint azt, hogy miért érdemes a felhasználónak rákattintania. Itt lehetőséged van bemutatni az ajánlatod előnyeit vagy a rád jellemző egyedi tulajdonságokat (pl. ingyenes szállítás, stb.)
  3. A webhely hivatkozása: És nyilván meg kell adnod azt a linket, ahová a felhasználók érkeznek, miután rákattintottak a hirdetésedre. Itt érdemes arra figyelni, hogy a legrelevánsabb linkekkel párosítsd össze a hirdetéseid. Ha például a hirdetésed a női télikabátokról szól, akkor ne a webshopod főoldalára mutasson a link, hanem a női kabátok kategória oldalra.

A hirdetések elkészítésekor mindig törekedj rá, hogy a szövegek, a kulcsszavak és a főcímek relevánsak legyenek a felhasználók számára, mert így fogod tudni maxolni a kattintásokat és a konverziókat. A hirdetés tartalmazza olyan kulcsszavakat, amelyek relevánsak a hirdetéscsoportodhoz, és hozz létre különböző változatokat ugyanarról a témakörről, hogy megnöveld a hirdetések hatékonyságát. Az A/B tesztelés segíthet abban, hogy megtaláld, mely hirdetések a legjobbak. De a főcímeket és a leírásokat ahogy már írtam, automatikusan mixeli a Google egy hirdetésen belül, így ennek az optimalizálásával nem kell annyi időt eltöltened szerencsére. De hirdetésváltozatokat ettől függetlenül tesztelhetsz.

Kiegészítő eszközök a hirdetésekhez

Emellett használhatod az olyan Google által nyújtott hirdetési eszközöket is, mint amilyen például a hirdetésben megjelenített telefonszám, kiemelés, logó/kép vagy akár egy adott promóció is. Én azt javaslom hogy használj ezekből a kiegészítő hirdetési eszközökből annyit, amennyit csak tudsz, mert így jobban ki fogsz tudni tűnni a találatok listájából.

Végül pedig, ahogy azt már a többi pontnál is írtam, folyamatosan elemezd a hirdetéseid teljesítményét. Az Ads egy raklapnyi analitikát megoszt veled, amik segítségével láthatod, hogy melyik hirdetések hoznak eredményeket és melyek nem.

6. lépés: Költségkeret beállítása

A következő lépés a költségkeret meghatározása. Fontos, hogy a hirdetésre fordított összeget átgondold. Ez fogja meghatározni, hogy milyen gyakorisággal jelennek meg a hirdetéseid és hány kattintást vagy megjelenést érhetsz el. Az alacsony költségkeret gyakran korlátozott láthatóságot eredményez, míg a magas túl sok pénz elköltését eredményezhet anélkül, hogy a kívánt eredményeket hozná.

Nekem az a javaslatom, hogy kezdd alacsonyabb költségkerettel, majd fokozatosan növeld, ahogy az eredményeid javulnak és megbizonyosodsz arról, hogy a hirdetéseid hatékonyan működnek. Azt azonban fontos leszögezni, hogy a napi költségkeret nagyban függ az általad választott kampány típusától, a kulcsszavaktól és a célközönségtől. Zongora leckéket hirdetni nagyságrendekkel olcsóbb lesz, mint smart Tv-t.

Ezeken felül, fontos figyelembe venni a napi költségkeret elosztását is a különböző hirdetéscsoportok és kulcsszavak között. Azokra a hirdetésekre vagy hirdetéscsoportokra érdemes lehet több pénzt költeni, amelyek jobb eredményeket hoznak.

7. lépés: Hirdetések futtatása és optimalizálása

Ha a Google hirdetése létrehozása lépéseinél eljutottál idáig, akkor már csak egyetlen dolog maradt hátra: a hirdetés élesítése. A kampány élesítése előtt érdemes utoljára ellenőrizni, hogy minden beállítás helyes-e, és minden hirdetés készen áll-e a közzétételre.

A hirdetések hatékonyságának növelése és a kívánt eredmények elérése érdekében folyamatosan figyelned és optimalizálnod kell a kampányokat. A Google Ads lehetővé teszi, hogy bármikor ellenőrizd a hirdetéseid teljesítményét és az adatokból kinyert információk segítségével javíts a hatékonyságon.

A következő pontok segíthetnek a hirdetések optimalizálásában:

  1. Kulcsszavak optimalizálása: Kövesd nyomon, hogy melyik kulcsszavak hozzák az eredményeket. Az alacsony minőségű vagy nem releváns kulcsszavakat érdemes kizárni, hogy a jól teljesítő kulcsszavakra több erőforrás jusson.
  2. A főcím és a leírás optimalizálása: Kísérletezz a hirdetések főcímeivel és leírásaival, hogy növelni tudd a hirdetések kattintási arányát (CTR). Próbálj ki különböző főcímeket és leírásokat, hogy megtaláld a leghatékonyabb kombinációkat.
  3. Költségkeret finomhangolása: A kampányod teljesítménye alapján állítsd át a napi költségkeretet úgy, hogy az legjövedelmezőbb területekre fókuszáljon. Azokra a hirdetésekre, hirdetéscsoportokra vagy kulcsszavakra költs többet, amik a legjobban teljesítenek.
  4. Konverziókövetés beállítása: A konverziókövetés lehetővé teszi, hogy kövesd a webhelyeden létrejövő eseményeket, például a vásárlásokat vagy a kapcsolatfelvételt. Ez segít megérteni, ha hirdetések hoznak valós eredményeket a megjelenítéseken és a kattintásokon felül.
  5. Kulcsszavak kizárása: Idővel tanulhatsz a hirdetéseid eredményeiből és kiküszöbölheted azokat a kulcsszavakat, amelyek nem hoznak releváns látogatókat.
  6. Split teszt (A/B teszt): Kísérletezz a hirdetésekkel. Kísérletezz különböző címekkel és leírásokkal. A split teszt segíthet megtalálni a legjobb teljesítményt nyújtó variációkat.

Van egy rossz hírem… a hirdetések optimalizációja nem egy egyszeri folyamat. Ezen folyamatosan dolgozni kell. Egyetlen jó tanácsom van ide: Légy türelmes és maradj nyitott a változásokra, mivel a digitális környezet gyorsan változik – ami nyilván kihat a felhasználók viselkedésére is.

De egy biztos, a hirdetések folyamatos optimalizálása az egyetlen út, ami életben fogja tudni tartani a kampányaid és így az egész vállalkozásod életképességét is. Ez sajnos egy olyan játék, aminek soha nincs vége. Ezt nem lehet „letudni”. Ez folyamatos munkát igényel.

Egy Google hirdetés létrehozása elsőre összetettnek tűnhet, de ha követed a cikkben leírt lépéseket, az mindenképpen segít megkönnyíteni a dolgod. Bízom benne, hogy ez az útmutató segített a Google Ads fiók létrehozásától elvezetni az első hirdetésed megjelenítésééig.

Sok sikert és megszámlálhatatlan vásárlót kívánok!

Google Ads Jedimester képző
Érdekel a full extrás Google Ads Jedimester képző is? 12+ óra anyag 35 videóban. Élesben futó kampánypéldák és 10+ év tapasztalat tudása.

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest