Alkalmazáson belüli vásárlási funkciókat tesztel a Facebook és az Instagram

Fókuszálva az év végére, a Facebook két új vásárlásközpontú hirdetési lehetőséget tesztel. Mindkét új hirdetési funkciónak az a célja, hogy egyszerűsítsék az alkalmazásokon belül vásárlásokat – azért a többesszám, mert a Facebook mellett az Instagramon is tesztelik őket.

Az új funkcióknak az lenne a lényege, hogy a felhasználók közvetlenül a hírcsatornán megjelenő hirdetésekből meg tudják rendelni az adott terméket.

Hasznos lehet mindenkinek a Facebook újítása

Ezek az újfajta hirdetések képesek dinamikusan is működni. Tehát ha egy adott felhasználó érdeklődött a termék iránt már egy weboldalon, akkor a Facebook vagy az Instagram feed-jében képes lesz automatikusan megjelenni.

A felhasználók tehát számukra releváns termékekkel találkozhatnak a hírfolyamban – amiben eddig olyan nagy újdonság nincs is. A csavar viszont ezután jön: egy „Checkout to Facebook” opción keresztül a teljes vásárlási folyamatot le lehet majd bonyolítani.

Ehhez persze szükség lesz arra, hogy a felhasználók hozzáadják a Facebook profiljukhoz a fizetéshez szükséges adataikat – amit nem biztos, hogy mindenki meg fog tenni, az utóbbi időkben elharapódzott adatvédelmi botrányok miatt. Ugyanakkor ha a kényelmi szempontokat nézzük, akkor mindenképpen életképes ötletről beszélhetünk. Hiszen az, hogy néhány kattintással, gyorsan és egy helyen vásárolhatnak meg a felhasználók olyan termékeket, amik amúgy is érdeklik őket, nem egy rossz elgondolás.

A fenti képen láthatjuk a vásárlást összesítő oldalt, majd utána a vásárlás utáni képernyőt is.

Az új hirdetési funkciók egyelőre csak korlátozott számú vállalkozás számára lesz elérhető, de az első tesztelési szakasz után, biztosak lehetünk benne, hogy széles körben is elérhetővé válik.

Az Instagram is játszik

A Facebookon kívül az Instagramon is tesztelik ugyanezeket a funkciókat. Az Instagramon korábban is lehetett már látni „Instagram Shopping” promóciókat és fizetett hirdetéseket. De ezek funkciójukban messze elmaradtak a mostani fejlesztésektől.

Az új hirdetési funkciók ugyanúgy elérhető lesz az Instagramon hirdetni akarók számára a Facebook Ads Manager-ben, mint korábban az összes többi hirdetési formátum. Bár a tesztelések nem széleskörben zajlanak, az év végi kampányokhoz jó eséllyel már a kkv szektor is hozzá fog tudni férni.

Annyi biztos, hogy egy teljesen új dimenziót nyithat ezzel a legnagyobb közösségi média platform az e-kereskedelem területén.

A cikk a Social Media Today blogbejegyzése alapján készült és a képek is innen származnak.

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest