A sikeres sales oldalak 11 titka

A sikeres sales oldalak 11 titka

Egy jó sales oldal elkészítése művészet. Az online értékesítés művészete. Ám szerencsére ez a művészeti ág nem kíván velünk született tehetséget, mivel tanulható és modellezhető.

Minden sales oldal csupán 11 lépésnyire van a sikertől. Ugyanis mindössze 11 lépést kell megfelelő módon alkalmazunk ahhoz, hogy létrehozzunk egy sikeres és profittermelő sales oldalt.

Mielőtt gyorsan átfutnád ezt a cikket és elolvasnád a címsorokat, nem árt ha tudod, hogy a cikkben 13 év személyes tapasztalatát osztom meg Veled. Ez nem egy helykitöltő cikk, olyat sosem írok. A tudás, amit ebből a cikkből megkaphatsz, azt sok helyen súlyos pénzekért adják csak. Ezt azért akartam leírni mindenképpen az elején, mert szerettem volna ha tudod: a cikkben található lépések alkalmazásánál nincs többre szükséged, hogy megcsináld életed legjobban működő sales oldalát!

Még mielőtt belevágnánk a közepébe, tisztázzuk, hogy mi is az a sales oldal és miért van rá szükséged Neked is?

A sales oldal egy olyan speciális aloldala egy honlapnak, ahol kizárólag egyetlen termék értékesítésére koncentrál. Legfontosabb célja, hogy a látogatókból vásárlók váljanak. Nem tartalmaznak felesleges menüket és lábléc elemeket, így megakadályozzák azt a problémát, hogy a látogatók hamar elklikkeljenek az oldalról. Nincs semmi figyelemelterelő modul vagy szekció. Egy jó sales oldal arra fókuszál, hogy végigvigye a potenciális érdeklődőket egy olyan „bemutatón” aminek a végén értékesítés történik.

Ha külön-külön sales oldalakat használunk a termékeink értékesítésére, akkor nagyobb valószínűséggel növelhetjük a vásárlások számát – és így a bevételt is. Sales oldalakat általában szolgáltató vállalkozások vagy csak néhány termékkel rendelkező vállalkozások szoktak használni, hiszen ez az a szegmens, ahol a leginkább kiaknázhatók a sales oldalakban rejlő lehetőségek.

Biztos vagyok benne, hogy sales oldalt mindenki látott már. 🙂 De felhasználóként nézni nem ugyanaz, mint megtervezni és megcsinálni. Éppen ezért készítettem egy örökérvényű sablont, ami bemutatja egy ütős sales oldal tökéletes felépítését:

IDE JÖN A KÉP

Fontos leszögeznem, hogy ez egy általános sablon. Iparágtól, ajánlattól és terméktől függően ez változhat. Témaspecifikusan tartalmazhat több elemet is. Ez itt egy alap sales oldal sablon. De nézzük meg részletesebben is azt a 11 elemet, ami minden jól működő, profittermelő sales oldalon egyaránt megtalálható.

1. Ragadd meg a figyelmet & mutasd meg azonnal a célpiacnak, hogy miről van szó

100 látogatóra átlagosan kb. 2 megrendelés jut. Ha kételkednél ezekben az adatokban, akkor keress rá nyugodtan a Google-ben a „average sales page conversion rate” kifejezésre. Rengeteg tanulmányt és statisztikát fogsz találni amik nagyjából ezt a tényt fogják megerősíteni. De egyébként a 13 éves online marketinges pályafutásom alatt szerzett tapasztalatom is alátámasztja ezt.

Egy sales oldalnak az értékesítés a legfontosabb célja, ez elég nyilvánvaló. Ha a fentebb említett átlagosan 2%-os vásárlási arányt feljebb akarjuk tornászni, az első lépés, hogy minél tovább ott tartsuk a látogatókat az oldalon.

Ha ismerjük azokat a statisztikákat is, hogy átlagosan mennyi időt töltenek a látogatók egy-egy oldalon, akkor pontosan tudjuk azt is, hogy önmagában már ez is egy jó kihívás. Ugyanis ha egy látogató nem győződik meg az első 10 másodperceben arról, hogy az oldal amire kattintott releváns és hasznos a számára, akkor már el is vesztettük.

(Ha elkezded megfigyelni a saját internethasználati szokásaid, akkor hamar észre fogod venni ezt önmagadon is. Így működünk mi emberek. Ha nem találjuk kellően fontosnak és hasznosnak amit látunk, akkor nem pazaroljuk tovább az időnket.)

Éppen ezért nagyon fontos, hogy rögtön a sales oldal tetején (ami görgetés nélkül megjelenik) a címsor teljes egyértelműen megragadja a célpiac figyelmét.

Egy címsor akkor tökéletes, ha rövid és ütős. De mitől lesz egy címsor ütős? Egyszerű: ne a termékről szóljon, hanem a megoldásról. Arról a megoldásról, amihez a célpiac érzelmileg kötődni tud és emiatt vágyat kelt benne – mert így fog ottmaradni az oldalon.

Példa:

Átlagos címsor: Kutyapanzió Budán!

Ütős címsor: A legmegbízhatóbb kutyapanzió Budán, ahol házikedvence igazi luxuskörülmények között élvezheti nyaralását!

Téged melyik címsor győzne meg jobban? Melyikben van több érzelmi töltet?

Ja és még egy fontos dolog, amit a példából megtanulhatunk: Ha helyhez kötött vállalkozásod van, akkor a címsorban mindenképpen tüntesd fel Te is a települést. Rengeteg időt és pénzt spórolhatsz meg ezzel hosszútávon.

Ha megvan az ütős címsorod, mindenképpen egészítsd ki még egy alcímmel. Mit írj az alcímbe? Pofon egyszerű, csak válaszold meg az ügyfeleidnek ezt a kérdést: „Milyen előnyökkel fog járni, ha megrendelem a terméket vagy a szolgáltatást?”

Ez a formula általában jól működik, mert az emberek megoldásokat keresnek egy adott problémára. Ha viszont az emberek nem tudják, hogyan segít nekik a problémájuk megoldásában a terméked rögtön az elején, akkor nagy valószínűséggel el fognak kattintani.

2. Mutasd meg vizuálisan, hogy miről van szó és adj gyors áttekintést a megoldásról

Amikor a látogatók egy sales oldalra érkeznek, akkor gyorsan és egyszerűen akarnak információhoz jutni. Egy felgyorsult világban, amiben mindenki siet és amiben senkinek nincs ideje semmire, ez teljesen normális.

Így kiemelten fontos, hogy az első 5 másodpercben olyan információkhoz juttassuk a látogatókat, amikből a lehető legtöbb dolog kiderül a problémáról és a megoldásról. (A megoldás a termék lesz, de ne a termékkel nyomuljunk, mert az eredménytelen lesz, ha nem ismer a célközönség.)

Az információhoz pedig szorosan hozzátartozik az is, hogy vizuálisan mit jelenítünk meg. Hiszen az Instagram korszakban, amikor minden színes és szép, muszáj kitűnni egy sales oldalon is a vizuális megjelenéssel. Ma már nem elég, hogy egy egy gagyi 3d-ben megfotoshopolt könyvborítót „odahányunk” a sales oldalra. Ha ki akarsz tűnni a tömegből, akkor vagy egy valódi fotót raksz ki a könyvedről, vagy egy fotórealisztikus mockup-ot. (A mockup egy képszerkesztési forma, ami egy fényéképre generálja a saját terméked megjelenítését.)

A vizuális megjelenítés mellet még fontos, hogy egy általános elképzelést is felvázolj az érdeklődők számára arról, hogy mire számíthat a sales oldal további részében. Így könnyen eldöntheti, hogy hasznos lesz-e számára, vagy sem.

Egy sales folyamatnak a hirdetéstől kezdve arról kell szólnia, hogy lemorzsolja azokat, akik nem potenciális vásárlók. Egy hirdetés célja, hogy csak azok kattintsanak rá, akiknek tényleg szól. Egy sales oldal célja, hogy azok olvassák végig, akiknek tényleg megoldást ad a problémájára. A terméked ára pedig arról szól, hogy csak azok vásárolják meg, akiknek valóban szükségük is van rá. Bár ez itt nem a teljes értékesítési folyamatok elemzéséről szól, de szerettem volna elmagyarázni, hogy miért nincs gond azzal, ha valaki elmegy a sales oldalról.

Ahhoz, hogy jól értelmezhető és átlátható legyen egy sales oldal, külön szakaszokra szükséges bontani. A görgetés utáni első szakasz címsorában például nyerő stratégia, ha azt írjuk le, hogyan fogja megoldani a problémáját a mi megoldásunk.

Példa:

Megtalálta a kutyapanziók ötcsillagos hoteljét: Kényelem kutyájának, nyugalom és biztonság Önnek! Vagy: Bízza kutyaját olyan emberekre, akikben 100%-ig megbízhat!

A fenti példában két külön ígéretet láthatunk, de valójában mindegyik ugyanarra az egy fájdalompontra ad megoldást. Ezeknél a címsoroknál nyugodtan érdemes tesztelni, hiszen előre soha nem lehet tudni, hogy melyik fog jobban teljesíteni.

Ebben az első szakaszban a címsor után röviden vezessük fel a problémát – ezzel erősítjük a problématudatot – majd mutassuk meg a tökéletes megoldást rá, ami a termékünk lesz. Persze mindezt egyszerűen és érthetően.

Példa:

Önnek is elege van már a megbízhatatlan kutyapanziókból? Nem akarja, hogy kis kedvence más kutyusokkal összezsúfolva, saját privát hely nélkül maradjon? Ön sem szeretné, hogy 1 négyzetméteren sínylődőn kutyája egész nap?

Kutyáját Ön is családtagként szereti? Ha igen, akkor tudjuk, hogy a legjobbat akarja neki! Tágas kifutót, izgalmas játékokat, megannyi kényeztetést és persze egy pihe-puha fekhelyet egy kényelmes helyiségben.

Tudjuk azt is, hogy családtaját kizárólag olyan szakértőkre bízná, akiknek a hozzáértése megkérdőjelezhetetlen és 100%-ig megbízhatóak.
Ha Ön is egy ilyen helyet keres házikedvencének, akkor ne keresse tovább, mert megtalálta!

A fenti példából látható, hogy a probléma-megoldás párost nem kell túlbonyolítani. Történetekre és érzelmekre kell csak hatni, ennyi éppen elég is. Majd ezek után egy rövid ráfordulóval ajánlani a saját megoldást, amit a sales oldal végén megrendelhet az érdeklődő.

Ahhoz viszont, hogy tényleg meg is rendelje a terméket a látogató, folyamatosan ösztönöznünk kell a cselekvésre. Ezt CTA (call-to-action) gombokkal tehetjük meg.

A CTA (call-to-action) magyarul annyi jelent: cselekvésre való felhívás. Ez arra fogja késztetni a látogatót, hogy tegyen valamit, ha tényleg szüksége van a termékünkre. Ha nem használunk CTA-t, akkor nem is fognak a látogatók vásárolni. A webáruházakban is ott van a „Kosárba rakom” gomb. Hiszen ez a logikus lépés, ha valamit meg akarunk rendelni. Ugyan ez igaz a sales oldalakon lévő CTA gombokra is. Mindig a CTA a logikus következő lépés, ha szükségünk van a termékre.

A fenti példánknál maradva a szöveg után berakhatunk egy nagy gombot ezzel a felirattal: „Foglaljon időpontot most!”. A gomb alá pedig egy linket is rakhatunk mondjuk ezzel a felirattal: „Kattintson ide és naptárkból válassza ki, hogy mikor van szüksége a kutyahotelre!)

Persze egy CTA sokféle lehet. Ösztönözhet telefonhívásra, egy űrlap kitöltésére, vagy akár egy személyes találkozó időpontjának a lefoglalására. Mindez csak attól függ, hogy mi a célunk.

3. Amennyire csak lehet, emeld ki a termék/szolgáltatás előnyeit, ígéreteit

Mivel nem valószínű, hogy a vállalkozásunk monopol helyzetben van, ezért nem árt, ha megmutatjuk a legeslegjobb oldalát a termékünknek és a szolgáltatásunknak.

Muszáj megmagyarázni a látogatóknak, az érdeklődőknek, hogy miért a mi megoldásunkat válassza a piacon lévő kismillió másik lehetőség közül. Jogos, nem?

Ki kell hangsúlyoznunk azokat az okokat, amik miatt a mi termékünk a legjobb választás – legalábbis az adott célpiac számára. Ehhez pedig a legegyszerűbb módszer, ha felsoroljuk azokat az előnyöket, amikkel valóban versenyelőnyben vagyunk a piacon lévő többi szereplőhöz képest.

Itt fontosnak tartom kihangsúlyozni, hogy az nem a sales oldal hibája, ha a vállalkozásunk semmiben nem tud kiemelkedni a piac többi szereplője közül. Ha nincs semmi amiben jobbak, gyorsabban, hatékonyabbak, egyedibbek, szerethetőbbek vagyunk a konkurensekhez képest, akkor egy pillanatra sem csodálkozhatunk azon, hogy lecserélhető a vállalkozásunk. De ez már sokkal inkább egy stratégia kérdés, mint sales oldal felépítés. Ám amiatt mindenképpen fontosnak tartottam itt megjegyezni, mert ha jobbnak állítjuk be a vállalkozásunkat, mint amilyen, akkor hamar csalódni fognak az ügyfelek. Ezért mindig azt tanácsolom, hogy inkább a terméken, a szolgáltatásunk fejlesszünk, mielőtt a sales szöveget akarnánk felpimpelni olyanra, ami igazából valótlan. Hogy a példánknál maradjunk: Hiába állítjuk azt a kutyapanziónkról, hogy luxuskörülményeket biztosít, ha igazából nem. Mert akkor az első adandó alkalommal, amikor megjelennek a gazdik és az átlagos körülményekkel találkoznak, csalódottak lesznek. Ez pedig többet árt, mint használ. A jó marketing sok ügyfelet és sok pénzt csinál, de csak akkor, ha a termék is jó. Ha a termék gagyi, akkor a jó marketing csak hamar hírét viszi a gagyiságnak, ami miatt hamar le lehet majd húzni a rolót. (Mert ha hiszed, ha nem a magyar piac kicsi és gyorsan terjednek a hírek.)

Az előnyök szakasznál is használjuk figyelemfelkeltő címsorokat. Ennél a résznél a címsornak az értékesítés előkészítése a célja. Éppen ezért nyugodtan használhatunk cselekvésre „kényszerítő” szöveget. Például: „11 ok, ami a legmegbízhatóbbá teszi a kutyapanziónkat.”

Ha ilyen vagy ehhez hasonló címsorokat használunk az előnyök szakasz nyitásakor, akkor ezzel ismét felkeltjük az érdeklődést a látogatókban. Hiszen aki ideig eljutott a sales oldalon, jó eséllyel kíváncsi lesz ara a 11 okra, ami miatt megbízható az adott termék. Logikus ez is, igaz?

A címsor után az előnyök kihangsúlyozására a legjobb szemléltető módszer a felsorolás. Bátran alkalmazzuk ezt ennél a szakasznál. De óvakodjunk az unalmas és ronda felsorolásoktól, mert az senkiben nem fog bizalmat kelteni. Ha az előnyinket akarjuk bemutatni, akkor azt csakis a lehető legjobban igyekezzünk megtenni. Használjunk a témákhoz kapcsolódó ikonokat, színeket, kiemeléseket vagy akár képes illusztrációkat is.

Ennél a szakasznál ha tehetjük kerüljük el az egybefüggő, hosszú szövegeket, mert azokat unalmasnak fogják találni a látogatók. Nem egy kisregényt akarnak elolvasni, hanem meg akarják érteni a legegyszerűbb módon, hogy miért lesz jó nekik, ha minket választanak.

Példa:

Ha egy drága műszaki terméket akarsz vásárolni egy boltban, akkor sem kisregényekkel találkozol a polcokon, hanem a legfontosabb paraméterekkel, amik igazak a termékre. Ez nem véletlen. És hidd el, ha ott működik, akkor ez Neked is működni fog online!

4. Mutasd meg hogyan működik a termék/szolgáltatás

Ha látogatóként elértél a sales oldalon idáig, akkor már tudod hogy miről van szó, tudod hogy mire számíthatsz és azt is tudod, hogy milyen előnyökkel jár ha ezt a terméket választod. Ez tök szuper!

Annak érdekében viszont, hogy tovább növeld a bizalmat – ami konverzióban lesz mérhető a végén –, itt az ideje megmutatni hogyan működik a terméked.

Ez a szakasz elég egyszerű: mutasd be a terméked működés közben. Ennek leginkább csak kétféle megoldása lehetséges: vagy képekkel illusztrálod a terméked működését, vagy pedig bemutatod egy videóban. (Pro tipp: az sem baj, ha mindkettő!)

Példa:

A kutyapanziós példánknál maradva ennek a szakasznak a címsora ez lehetne: „Győzödjön meg saját szemével, hogy micsoda luxuskörülmények között pihenhet kedvence!”

A címsor után pedig berakhatunk egy videót, amiben körbe vezetjük virtuálisan a látogatókat a panzióban. Ezt még megfejelhetjük néhány elégedett kutyus képével is, akik éppen igénybe veszik a panzió szolgáltatásait.

Ennyire egyszerű! Többek között ezért is írtam korábban, hogy ne állíts soha valótlant a termékedről. Hiszen amikor be kell mutatnod, amikor meg kell ténylegesen mutatnod működés közben, akkor úgyis kibukik a ferdítés.

A videós vagy képes bemutató után még lépéről-lépésre leírhatod a működéshez szükséges lépéseket is (ha van ilyen). A kutyapanziós példánál maradva, nyugodtan megjeleníthetjük még ebben a részben, hogyan zajlik a kutyák fogadása, mi történik az ott tartózkodásukkor és milyen lépései vannak a kijelentkezésnek.

Egy sales oldalnál soha nem baj, ha túl sok az információ, hiszen információból soha nem elég, ha sales-ről van szó. Valakinek szüksége van rá. Pont azzal lőhetünk kapufát, ha megspóroljuk az infókat csak azért, hogy ne legyen túl hosszú a sales oldal.

Ez egy örökérvényű alapszabály: Egy sales oldal soha nem lehet túl hosszú! Nincs olyan, hogy túl sok infó! Akinek elég a kevés infó is, úgyis megveszi ha nem olvassa végig. Viszont akinek minden infóra szüksége van döntés előtt, tőle nem spórolhatjuk meg a kellő információkat, amik segíthetnek a döntése meghozatalában.

Ja, és itt érdemes még megjegyezni, hogy ez a szakasz tökéletesen alkalmas arra is, hogy bemutassa a termék egyszerűségét, könnyű használatát vagy éppen nagyszerűségét. Hiszen senki nem akar bonyolult dolgokat vásárolni vagy igénybe venni. Ezt a gondolatot jó ha megjegyezzük!

5. Legyenek hiteles visszajelzések és vélemények a termékről vagy szolgáltatásról

Hitelességnövelő véleményekből sosem elég! Lehet, hogy a látogatóknak tetszik amit eddig láttak a sales oldalon, viszont semmi sem olyan erős bizonyíték a termékedre, mint amikor mások nyilatkoznak róla elismerően.

Semmi sem bír nagyobb meggyőzőerővel, mint amikor valaki leírja vagy elmondja egy videóban, hogy miben segített neki a termékünk vagy a szolgáltatásunk.

Ez a szakasz azért kiemelten fontos, mert ha az emberek azt látják, hogy mások kedvelik a termékünk, akkor azt fogják gondolni, hogy „hé, ez akkor valószínűleg Nekem is tetszeni fog”. Vagy ha azt mesélik el mások, hogy miben segített nekik a szolgáltatásunk, akkor a sales oldal látogatói is azonosulni fognak ezzel és valószínűleg el fogják hinni, hogy nekik is működni fog a megoldásunk a problémájukra.

A pozitív visszajelzések és vélemények önmagunkban is nagyon erősek, de akkor leszünk a legprofibbak, ha erre ráteszünk még egy lapáttal ennek a szakasznak a címsorában.

Példa:

Ismét maradjunk a kutyapanziós példánknál. A vélemények szakaszt itt egy ilyen címsorral indíthatjuk: „Elégedett gazdik és kedvenceik, akik már jártak nálunk!”

Ezzel a példával azt szerettem volna szemléltetni, hogy felejtsük el a rongyosra használt: „Vélemények a termékről” címeket. Unalmasak. A látogatók pedig nem az unalmasat keresik, hanem azt, ami izgalmas, ami vidám, ami kitűnik a tömegből. És még egy ilyen apróságnál is oda kell figyelni erre, mint a vélemény szakasz címe – legalábbis én ezt javaslom Neked.

Néhány fontos ökölszabály a vélemények és visszajelzések felhasználásáról:

  1. Ha tehetjük, akkor csak névvel és fotóval rakjunk ki véleményeket. Ez már alap. Ennél egy fokkal jobb, ha tudunk videós véleményeket is csinálni.
  2. Olyan visszajelzéseket használjunk, ahol a termékünk előnyeiről írnak vagy beszélnek az ügyfeleink. Vagy olyanokat, amikben a pozitív személyes történetük elevenedik meg. Azért ez a két típust ajánlom felhasználni, mert ezekhez tudnak a látogatók leginkább kapcsolódni.
  3. Ha még nincsen véleményeid, akkor mindenképpen kezdd el beépíteni a marketing folyamatokba ezeknek a beszerzését. A visszajelzés kérésére ne egy különleges dologként tekints. Sokkal inkább úgy gondolj rá, mint a sales folyamat egy lépésére, hiszen az is.

6. Az ajánlat bemutatása

Ha már idáig eljutott egy látogató a sales oldalon, akkor biztosak lehetünk benne, hogy érdekli mennyibe kerül a termékünk.

Nem véletlenül neveztem el egyébként ezt az „ajánlat bemutatása” szakasznak. Ugyanis itt nem pusztán az árat akarjuk megmutatni, hanem azt is, hogy miért éri meg annyit fizetni érte, amennyibe kerül. Ez egy nagyon fontos lépés, mert ennél a résznél nagyon sok sales oldal elvérzik.

Ha nem vezeted fel és nem csomagolod be egy visszautasíthatatlan ajánlatba a terméked, akkor nagy valószínűséggel sok potenciális vásárlót elveszíthetsz.

Az ár és az ajánlat között a legfőbb különbség, hogy az ajánlat nem azonosítható kizárólag a termékkel. Az árból pedig úgy lesz ajánlat, ha a termék mellé (vagy köré) extra szolgáltatásokat, ajándékokat, bónuszokat adunk.

Ezzel a húzással akár gyorsan és könnyedén a konkurencia fölé tudunk kerekedni. De csak akkor, ha a plusz szolgáltatások, ajándékok vagy bónuszok valóban használható és logikus kiegészítések.

Példa:

Szokásos kutyapanzicós példánknál maradva, igyekezzünk az árat nem kizárólag éjszakákban vagy napokban prezentálni. Tegyünk bele az ajánlatba olyan elemeket, amik a panziónak nem kerülnek sokba, a gazdikat viszont elkápráztatja. Ilyen lehet például, ha minden házikedvenc kap egy apró ajándék játékot, amit aztán haza is vihet. Emellé kaphat egy extra fürdetést, mielőtt távozik. (Gyakorlott gazdiként tudom, hogy ez mennyire szuper dolog!) De ugyanilyen szuper ajándék, ha a gazdik minden nap kapnak egy rövid videót vagy képet a kedvencükről. Ehhez már fizetni sem kell, hiszen messnegeren vagy instagramon ezt ingyen is meg lehet oldani. Pénzbe ez nem kerül a panziónak csak egy kis időbe, ami viszont olyan mértékű odafigyelésről árulkodik, ami nagyon fontos egy gazdinak.

A fenti példából is láthatod, ajánlatot csinálni egy szimpla termék köré nem atomfizika, csupán egy kis gondolkodást és kreativitást igényel. Mindehhez pedig csak arra van szükséged, hogy felmérd, mire van szüksége a célpiacodnak. Mi teheti könnyebbé az életét? Mi adhat neki nagyobb biztonságot? Mitől érezheti magát jobban? Ha ezekre a kérdésekre megtalálod a választ, akkor könnyedén építhetsz egy extra szolgáltatást a terméked köré, amit bónuszként odaadsz mellé.

Csak azután mutasd meg mennyibe kerül a terméked miután a teljes ajánlatot felvezetted és bemutattad. Az eredmény? Garantált siker! Na jó, garantálni még így sem lehet biztosra a sikert, de abban megegyezhetünk, hogy lényegesen izgalmasabb és sokkal élménydúsabb lesz maga a termék is ha extrákat építünk köré. Ez pedig magában hordozza annak az esélyét, hogy a vásárlások száma is növekedjen, hiszen így már nem lesz lecserélhető a termék. (Hacsak a konkurencia nem pont ugyanazt az ajánlatot adja.)

Ja, és még egy nagyon fontos dolog az ajánlat bemutatáshoz. Nagyon fontos, hogy ebben a szakaszban is odafigyeljünk a bizalomra. A bizalmat pedig úgy építhetjük itt, hogy megmutatjuk, könnyen elérhetőek vagyunk. Nyugodtan adjuk meg a telefonszámunkat, és írjuk oda mellé, ha bármilyen kérdése van, akkor hívjon nyugodtan. Talán ez nem tűnik nagy dolognak, de hidd el fontos! Ahogy egyre könnyebbé válik sales oldalakat készíteni technikailag, úgy lesz egyre több kókler, akik nem akarják hogy felhívják őket, mert ők csak egy automatizált értékesítési rendszert akarnak működtetni. Ha viszont megmutatjuk, hogy mi elérhetőek vagyunk – mi több, azt éreztetjük, hogy segíteni akarunk és nekünk nem kényelmetlen ehhez a telefonbeszélgetés sem –, akkor az tovább növeli a sales oldalon eddig felépített bizalmat, ami mindenképpen pozitív irányba billenti a döntést a vásárlás előtt.

7. Bizalomépítő garancia használata

Bizalomépítésből sosem elég! Teljesen mindegy hogy milyen területen vállalkozunk, valamilyen garanciát mindenképpen adjunk a termékünk mellé.

A garanciák területén legyünk kreatívak. Ne ragadjunk le a 30 napos pénzvisszafizetésnél. Találjunk ki a szakterületünket érintő speciális neveket és garancia ajánlatokat.

Mindezt pedig vizuálisan is látványosan prezentáljuk, hogy még véletlenül se kerülje el a látogató figyelmét. Továbbá érdemes szem előtt tartani, hogy a garanciát vagy az ajánlat előtt, vagy az ajánlat után jelenítsük meg a sales oldalon. A jó helyen megjelenő garancia ugyanis képes az ajánlat árát mérsékelni pszichológiailag. Hiszen lehet, hogy egy picit magasabb a termékünk ára, mint a konkurenseké, de mi egy rakás kényelmi extrát adunk hozzá, ráadásul mindezt egy extra jó garanciával.

Egy ütős garancia teszi igazán szexivé, igazán lenyűgözővé a teljes ajánlatot. Persze csak akkor, ha a garancia valóban kitűnik a tömegből. Szóval igyekezzük olyan garanciát adni, ami mind ígéretében, mint megbízhatóságában bőven felülmúlja azt, amit az ember alapból elvárna.

Példa:

Maradva ismét a kutyapanziónál: „Garantáltan tisztán viheti haza tőlünk kedvencét! Amennyiben mégsem ítéli kellően tisztának, úgy a teljes panzióköltséget mi álljuk!”

Vagy: „Videóüzenet garancia! Minden nap küldünk Önnek egy rövid videót, amiben meggyőződhet róla, hogy kedvence mennyire jól érzi magát nálunk. Ha azonban ezt mégsem tennénk meg, akkor a teljes panzióköltséget átvállaljuk!”

Egy garanciának sem kell túl bonyolultnak lennie. Bőven elég, ha érzi az érdeklődő, hogy érte és neki készült a garancia.

8. Cselekvésre való felhívás

A sales oldalunk végére érve mindenképpen használjuk egy végső, nagy CTA (cselekvésre ösztönző) szakaszt. Ez az utolsó cselekvésre ösztönző szakasz mindössze 3 egyszerű dologból kell álljon:

  1. Egy utolsó címsorból, ami arra készteti a látogatót, hogy itt az ideje cselekedni. Ha limitált ideig elérhető az ajánlat, akkor itt kell felhívni a figyelmet arra, hogy ha nem cselekszik, akkor lemarad.
  2. Egy rövid, 1-2 mondatos összefoglalóból, ami elmagyarázza, hogy a rendelés a következő lépés, amit meg kell tennie ha hozzá akar jutni a termékhez.
  3. Egy gombból, amire kattintva a megrendelő űrlapra juthat a látogató.

9. Könnyen használható, felhasználóbarát megrendelő űrlap

Elérkeztünk a megrendelő űrlaphoz. Sajnos magyar piacon csak kevés helyen fordítanak erre elegendő figyelmet a tanácsadók és a fejlesztők. Pedig a 13 éves online marketinges pályafutásom alatt megtanultam, hogy az egész sales oldal semmit nem ér, ha a megrendelő űrlap nem felhasználóbarát és nem folytatja a bizalomépítést.

Igen, jól olvastad, ez a rész ennyire fontos! Itt dől ugyanis el, hogy megtörténik-e a vásárlás vagy sem. Évekig teszteltünk sokféle megoldást, mire eljutottunk nagyjából ahhoz, amiről elmondható, hogy gyakorlatilag minden területen jól működik.

Nem bonyolult egyébként, viszont mindenképpen bízzuk inkább szakemberre, ha saját kezűleg nem tudjuk felhasználóbarátra megcsinálni a megrendelő űrlapot.

Oké, de mitől lesz egy űrlap jó vagy rossz? Egy megrendelő űrlap attól lesz jó, ha a következő 3 dolognak egyszerre teljesül:

  1. Rögtön, első ránézésre látszik, hogy egyszerű és csak azokat az adatokat kéri el, amikre valóban szükség van a megrendeléshez. (Lehet egyébként több és bonyolultabb űrlapokat is készíteni, ha arra van szükség, de ilyenkor nagyon fontos, hogy több lépcsős űrlapot csináljunk, hogy a sok adattal ne riasszuk el azonnal a vásárlási szándékkal odaérkező látogatót.) Ez az első és legfontosabb szempont.
  2. Sugározzon megbízhatóságot. Ezt úgy tudja megtenni egy megrendelő űrlap, ha minél letisztultabb a megjelenése és látszik rajta, hogy banki szintű biztonsági rendszer áll mögötte. Ezen túl minden olyan vállalkozás logóját tüntetessük fel, amivel a vásárlási folyamat során találkozik. Mindenképpen mutassuk meg, hogy milyen partnerrel dolgozunk a bankkártyás fizetésnél, hogy milyen szállító cégtől fogja megkapni a csomagot – ha van szállítás. Tüntessük fel a webes biztonságot nyújtó cégek logóit is. Ha használunk valamilyen https biztonsági tanúsítványt, akkor mutassuk meg milyent. Ha a tudjuk hogy a tárhely szolgáltatónk milyen vírusvédelmi rendszerrel látta el a tárhelyünket, akkor jelenítsük meg azt is. Emellett pedig még biztosítsuk arról is a vásárolni szándékozó látogatókat, hogy 100%-ban GPDR kompatibilis a vállalkozásunk és hogy az adatai a lehető legnagyobb biztonságban lesznek, ami felett ő rendelkezhet.
  3. Végül pedig az űrlap mellett jelenítsünk meg minden olyan információt, ami a megrendelő űrlap kitöltésekor felmerülhet a látogatóban. Pl.: Milyen fizetési lehetőségek vannak, hogyan és mennyi idő alatt történik a szállítás, mi történik a megrendelés gomb lenyomása után, hogyan kap róla számlát, meddig érvényes a garancia, hol hívhat fel bennünket ha elakadna az űrlap kitöltésekor, stb.

Láthatod, hogy tényleg nem bonyolult és minden lépése logikus. Viszont egy kis odafigyelést megkövetel, de mindenképpen megéri.

10. Kezeld a kifogásokat amennyire csak lehetséges

Mind a sales oldal, mind a megrendelő űrlap aljára rakjuk egy GYIK szakasz. A GYIK a gyakran ismételt kérdéseket jelenti. Gyűjtsük össze minél több olyan kérdést, ami felmerülhet a termékkel, az extrákkal, a rendelés menetével, a fizetéssel, a garanciával, stb. kapcsolatban.

Ezekre a kérdésekre pedig adjuk meg röviden a választ ebben a szakaszban. Nem baj, ha már a sales oldalon is megválaszoltuk ezeket a kérdéseket, mert aki itt fog böngészni a válaszokat keresve, valószínűleg átsiklott felette korábban.

11. Technikai beállítások, amik javíthatnak a vásárlási konverzión:

Használjuk jól olvasható, letisztult, ugyanakkor elegáns betűtípusokat.

Figyeljünk oda a színhasználatra. A színek legyenek egységben a vállalkozásunk vagy az adott termékünk megjelenésével.

Használjunk egységes design elemeket, amik időről-időre visszaköszönnek a sales oldalon. Megfelelő CTA (call to action) gombok: figyelemfelkető színekkel & markáns (de jól olvasható) feliratokkal.

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest