Miért fontos a Google display hirdetések méreteiről beszélni?
A banner méret kulcsfontosságú tényező a klasszikus Google display hirdetések esetén. Ez határozza ugyanis meg, hogy mit és hogyan látnak a felhasználók a hirdetéseinkből az interneten.
Hol jelennek meg a Google display hirdetések? Azokon a weboldalakon, ahol be van állítva, hogy ezek a hirdetések megjelenhessenek. Tehát gyakorlatilag bárhol. Ugyanakkor mivel minden weboldal, hírportál, blog más-más felépítésű, ezért mindenhol eltérnek a megjelenítési méretek. Van ahol kisebb, van, ahol nagyobb hely áll rendelkezésre.
Fontos infó: A Google Ads rendszerében már pillanatok alatt össze lehet állítani reszponzív display hirdetéseket is, ahol a méretekkel nem kell pepecselnünk – a rendszer megcsinálja helyettünk. De előfordulhatnak esetek, amikor pontosan azt és pontosan úgy akarjuk megjeleníteni a kreatív hirdetéseinket, ahogy megálmodtuk. Kb. ilyenkor van jelentősége ezeknek a méreteknek, amikről ebben a cikkben szó lesz.
Fontos infó 2: Ha a maximumot akarod kihozni a Google hirdetéseidből, akkor nézd meg a Google Ads Jedimesterképzőt az Alapítókon. A regisztrációt követően azonnal elérhető 35 videó, 13+ órányi videós anyaga, ami kizárólag a Google Ads használatáról szól.
A legjobban teljesítő vizuális hirdetésméretek a Google display hálózatán
A legjobban teljesítő Google banner hirdetés méreteket könnyű felfedezni, mivel maga a Google vezet róla egy listát. Ide kattintva meg is nézheted.
Íme az 5 leghatékonyabb Google display hirdetés méret:
300×250 – Közepes téglalap
A közepes téglalap bannerméret, bár nagyon hasonlít az alábbi nagy téglalaphoz (336×280, lásd ez alatt), egy kicsit mégis eltér tőle, így külön-külön kell a két méretre legyártani a kreatívot.
Az adatok alapján ez a legnépszerűbb és leghatékonyabb banner hirdetési formátum – ugyanakkor az egyik legdrágább is, pont a népszerűsége miatt. legdrágábbnak is).
336×280 – Nagy téglalap
Szintén egy nagyon gyakori és nagyon hatékony banner hirdetési formátum. Általában nagyon jól teljesít szöveges tartalmakban és a cikkek végén elhelyezve. Nagysága miatt, szinte bármilyen információt át lehet adni vele a megfelelő kreatív használatával.
780×90 – Leaderboard
Általában nagyon jól teljesít a honlapok tetején. És mivel legfelül szokott megjelenni, ezért sokszor ez az első dolog, amivel látogató találkozik az adott oldalon. Régen, amikor még csak újsághirdetések voltak, akkor tipikusan ezeket a hirdetési formákat hívták „hajtás felettinek”, ami azt jelenti, hogy mindig ez az első dolog, ami szembejön.
300×600 – Half page aka fél oldal
Ez az egyik leggyorsabban növekvő hirdetési banner méret a megjelenítések száma szerint. Ez a trend azért alakul így, mert kellően nagy a felület, így a hirdetők mellett a tartalomszolgáltatók is szeretik, hiszen így nagyobb valószínűséggel jutnak ők is plusz bevételhez a kattintások miatt.
320×100 – Nagy mobil banner
A normál mobil banner (320×50) tökéletes alternatívája, hiszen dupla akkora a magassága, így jobban látható. Bizonyos esetekben pedig a közepes téglalapot (300×250) is kiválóan tudja helyettesíteni mobileszközökön. Ezért mindenképpen a legjobban teljesítő Google display hirdetések közé tartozik – már ami a bannerméreteket illeti.
Van élet a legjobban teljesítő Google display hirdetések után is
Bár már megismerted az 5 leggyakoribb és leghatékonyabb banner méretet, mégis azt javaslom, hogy ne elégedj meg ennyivel. Miért? Mert van még számos banner méret lehetőség amiket használhatsz.
Ha van időd és/vagy erőforrásod, akkor készíts vagy készíttess egy grafikussal a következő méret változatokból is. Ugyanis minél több méretet használsz, annál nagyobb lesz az esélyed arra, hogy a hirdetéseid a lehető legtöbb helyen megjelenjenek.
Négyzet és téglalap alakú hirdetési méretek
Ha már van 300×250-es méreted, akkor ezek a hirdetésméretek nem is igényelnek túl sok pluszmunkát. Aránylag kevés módosítással elkészíthető a következő 7 Google display banner méret is.
Kis négyzet: 200 × 200
Négyzet: 250 × 250
Háromszoros szélesvásznú: 250 × 360
Függőleges téglalap: 240 × 400
Közepes téglalap: 300 × 250
Netboard: 580 × 400
Nagy téglalap: 336 × 280
Skyscraper (felhőkarcoló) hirdetésméretek
Ezek a hirdetések magasak és vékonyak – ezért is kapták ezt a nevet. Itt már nagyobb valószínűséggel új kreatív dizájnokat kell majd kitalálni. Méretükből és elrendezésükből adódóan nem túl felhasználóbarát, de sok helyen megjelenhet még pluszba, így mindenképpen javaslom hogy használd. A Half page (vagy fél oldal) méret általában jó kiindulási pont szokott lenni.
Széles felhőkarcoló: 160 × 600
Felhőkarcoló: 120 × 600
Portré: 300 × 1050
Leaderboard hirdetésméretek
Ezek a típusú hirdetésméretek vízszintesen jelennek meg, szélesek és általában jól láthatók. Előnyük még, hogy a 728×90-es mérethez hasonlóan, gyakran előkelő helyen jelennek meg a hajtás feletti részen.
Nagy ranglista: 970 × 90
Óriásplakát: 970 × 250
Felső szalaghirdetés: 930 × 180
Panoráma: 980 × 120
Hirdetésméretek mobiltelefonokra
A leggyakoribbról már volt szó – a nagy mobil banner, ami 320×100 pixel. Ezen kívül van még két méret, amik kifejezetten mobil eszközökre vannak kitalálva. Ám mivel ezek fele olyan magasak, mint a nagy mobil banner, ezért a legtöbbször újra kell gondolni hozzájuk a kreatívokat.
(Alap) mobil banner: 320×50
Mobil leaderboard hirdetés: 300×50
Mikor érdemes használni a Google display hirdetéseket?
Bár a Google display hirdetések alacsonyabb átkattintással (CTR) működnek, mint a keresési hirdetések, márkaismertség növelésére kifejezetten ajánlottak. Ráadásul a display hirdetések árai általában megfizethetők.
Ja, és jól szoktak működni remarketinghez is. (Megeshet, hogy ennek a cikknek az elolvasása után te is látni fogsz az Alapítóktól display hirdetéseket.)
Padlógázra kapcsolnál a Google hirdetésekkel?
Akkor nézd meg a Google Ads Jedimesterképzőt az Alapítókon. Ehhez mindössze regisztrálnod kell, ami után azonnal elérhető lesz számodra 35 videó, 13+ órányi videós anyaga.