Régi bölcsességek David Ogilvy tollából, amik a digitális hirdetés korában is időszerűek
David Ogilvy neve egybefonódott a minőségi reklámmal. Ogilvy nem csupán egy volt a reklámszakemberek tengerében, a „reklámszakma atyja”-ként szokták emlegetni. Az általa 1948-ban alapított Ogilvy & Mather reklámügynökség élén forradalmasította a teljes iparágat – aminek kb. 50 évig aktív részese volt.
Ebben a cikkben bemutatom neked azokat a könyveket, amik betekintést adnak David Ogilvy gondolataiba. Magyarul 2+1 könyve jelent meg. A plusz egyre lesz majd magyarázat, hogy miért így írtam nyugi.
Mindhárom könyvet olvastam és egytől-egyik az újraolvasós kategóriában vannak. Ismerd meg te is David Ogilvy örökérvnyű bölcsességeit és a reklámszakma iránti szenvedélyét, ami örökre megváltoztatta a reklámpiacot.
Ogilvy a reklámról
Eredeti kiadás: Ogilvy on Advertising, John Wiley and Sons, 1983. Magyar kiadás: Park Kiadó, 1990.
David Ogilvy örökségének sarokköve ez a remekmű. Ebben a könyvben, melyet a reklám világában eltöltött évtizedek tapasztalata ihletett, Ogilvy nem csupán egyszerű útmutatót nyújt a marketing iránt érdeklődőknek; hanem egy lenyűgöző utazást kínál a hatékony reklámalkotás művészetébe.
Ogilvy, aki az egyik legbefolyásosabb reklámszakemberként vált ismertté, bemutatja a legsikeresebb kampányait, számos konkrét példát és esettanulmányt felvonultatva. Nem csupán tippeket és trükköket kínál, őszinte vallomásokkal teli könyvében a saját hibáiról és tanulságairól is ír.
Az Ogilvy a reklámról című könyv kötelező olvasmány azok számára, aki nem csak felületesen akarja karcolgatni a reklám világát, hanem egy igazi mestertől kívánnak tanulni. Ogilvy nem csak azt mutatja meg, hogyan készítsünk hatékony hirdetéseket. Megtanítja azt is, hogyan értsük meg a célközönséget, és hogyan alkalmazzuk alapelveit kreatív, mégis az emberi természetre mélyen ható módon.
Erre a könyvre én nem csupán könyvként tekintek, mert szerintem ez egy kalauz a hatékonyan működő reklámok világába.
Egy reklámszakember vallomásai
Eredeti kiadás: Confessions of an Advertising Man, Atheneum, 1988. Magyar kiadás: Park Kiadó, 1995.
David Ogilvy emblematikus „Egy reklámszakember vallomásai” című önéletrajzi ihletésű könyvében mélyebbre hatol a reklámipar kulisszái mögé, felfedve a sikerének és a világhírű ügynökségének, az Ogilvy & Mather-nek a titkait. Ez a könyv nem egy klasszikus önéletrajz. Sokkal inkább egy olyan utazásra hív minket, olvasókat, ahol a reklámszakember élete és filozófiája összefonódik, hogy megmutassa, mi teszi az ő munkáját különlegessé és sikeressé.
Ogilvy nem elégszik meg azzal, hogy csupán bemutassa, hogyan építette fel karrierjét. Az értékes tanácsokkal teli oldalak mögött megbújik a szakma iránti szenvedély és elkötelezettség is. Humorral és érdekfeszítő anekdotákkal szőtt történetei nem csak betekintést nyújtanak a reklámvilágba, hanem inspirációt és megerősítést adnak mindazoknak, akik a saját útjukat keresik akár a reklámszakmában, akár vállalkozóként a hirdetések világában.
De nyugi, a könyv nem egy önjelölt marketingzseni öntömjénezése. Vannak benne értékes gondolatok a márkaépítésről, a hatékony kampányok megalkotásáról és a reklámipar kulisszatitkairól is. Ráadásul a levont tanulságok nem csak a reklám iránt érdeklődők számára értékesek, hanem vállalkozóknak és marketing szakembereknek is.
Ogilvy a reklámról a digitális korban
Eredeti kiadás: Miles Young, Ogilvy on Advertising in the Digital Age Bloomsbury, 2017. Magyar kiadás: Kossuth Kiadó, 2018.
Bár ezt a könyvet már nem David Ogilvy írta, mégis ott van a neve a címben, ami nem véletlen, hiszen a könyv szerzője Miles Young, aki 2016-ig az Ogilvy & Mather globális vezérigazgatója volt.
A könyv a klasszikus, régi stílusú reklámozás értékeit hozza közel a digitális korszakhoz, egy olyan időszakban, amikor a technológia rohamosan fejlődik és átalakítja a teljes reklámpiacot. Bár nem Ogilvy írta, a könyv mégis hűen továbbviszi az általa bevezetett elveket és irányokat a digitális térbe.
A kötet mélyrehatóan vizsgálja, hogyan adaptálhatók a hagyományos reklámozás alapelvei az online platformokhoz. Ami pedig kifejezetten jó, hogy nem zár minket, olvasókat, elméleti keretek közé, hanem konkrét esettanulmányokon és példákon keresztül mutatja meg, hogyan alkalmazhatók a stratégiák a valóságban.
A könyv nem csupán egy technológiai trendeket felsoroló összefoglaló. Miles Young sokat ír a digitális kor kihívásairól és további lehetőségeiről is. Érinti a személyre szabott reklámokat, az adatvezérelt döntéshozatalt és a digitális tartalomgyártás fontosságát is. Rámutat, hogyan változtatta meg a digitális forradalom a reklámipart, és miként lehet ezekből a változásokból előnyt kovácsolni.
Az Ogilvy a reklámról a digitális korban című könyv elengedhetetlen olvasmány minden olyan vállalkozó, marketingszakember és érdeklődő számára, aki szeretne sikeresebben hirdetni a digitális térben.
David Ogilvy öröksége
A reklám világa, ha David Ogilvy szemüvegén keresztül nézzük, több mint csupán termékek és szolgáltatások értékesítése. A reklám egy lehetőség arra, hogy kapcsolatokat teremtsünk, történeteket meséljünk, és érzelmi kötelékeket alakítsunk ki a fogyasztókkal. Ogilvy valódi öröksége az, hogy a reklám a minőségi kommunikáció és az őszinte kapcsolatok építésének eszköze kell legyen, különben semmi haszna.
Ha belevetjük magunkat David Ogilvy életébe és gondolataiba a könyveken keresztül, akkor a reklám világa már nem csak egy eszköz lesz, amire szüksége van egy vállalkozásnak. Megértjük, hogy a reklám lehet a kreativitás és az intelligencia találkozása is, aminek végső célja a fogyasztó életének jobbá tétele.
Érdekelnek Ogilvy leghíresebb kampányainak a titkai?
Ha szeretnél többet megtudni David Ogilvy munkásságáról és alapelveiről, akkor regisztrálj az Alapítókra ide kattintva. A regisztráció után azonnal elérhető 3 videó, melyekből megismerheted részletesebben Ogilvy gondolkodásmódját, a legsikeresebb kampányait és a hatásos reklám elemeit is.