Magasan konvertáló Facebook értékesítési tölcsér 7 lépésben

Tudom, tudom, most az Instagram a menő… Ma mégis a Facebookra épített értékesítési tölcsérekről írok egy cikket, mert van létjogosultsága (ahogy a szórólapozásnak, a rádióreklámoknak és sok másnak is, amit elavultnak gondol a közvélemény).

A Facebookon már több mint 2,2 milliárd felhasználó van jelen és a közösségi média marketingesek 93%-a futtat rajta hirdetéseket. Szóval bármiennyire is nincs benne a trend fővonalában az utóbbi pár évben, mégis kijelenthetjük, hogy szinte minden egyes cég megtalálhatja a közönségét ezen a felületen.

Viszont éppen azért, mert szinte minden vállalkozás közönsége elérhető, elég nagy a verseny és ahol nagy a verseny, ott hamar emelkednek a hirdetési árak is. Ha voltak az utóbbi időben a Facebook hirdetésed akkor tapasztalhattad, hogy már korántsem olyen olcsó, mint néhány éve. Sajnos ma már sok pénzt bukhat a vállalkozásod Facebookon, ha nem jól csinálod. Viszont rengeteg pénzt is tudsz csinálhatsz vele, ha megfelelő stratégiád van.

Ebben a cikkben most megmutatjuk Neked azt a 7 lépést, aminek a segítségével Neked is a legnagyobb esélyed lesz arra, hogy kimagaslóan jól konvertáló Facebook hirdetéseket készíts.

Ahogy viszont pár sorral feljebb írtam, a Facebook hirdetések sikerének kulcsa a stratégia. Amihez viszont nincs sok köze a Faceookon megjelent hirdetéseknek. Ezért kár is nézegetned a konkurensek hirdetéseit, mert akik jól nyomják, azoknál pont nem fogod érteni, hogy miért megy olyan jól nekik a biznisz. Mert aki jól tolja, annak a Facebook (és az összes többi social media) platform forgalomterelő eszköz. Arra használják, hogy látogatókat szerezzenek az értékesítési tölcsérük tetejére.

Így néz ki egy klasszikus értékesítési tölcsér. Ugyanígy működik egy Facebookra optimalizált folyamat is.

Mi az a Facebook értékesítési tölcsér?

A Facebook értékesítési tölcsér az a folyamat, ami végigkalauzolja az embereket a marketing tölcséred különböző szintjein Facebook hirdetéseket használva – a figyelem felkeltésétől, az érdeklődéstől a vágyig és a vágytól a konverzióig.

Egy Facebook tölcsér például kezdődhet az elköteleződéssel (lájkok, kommentek, megosztások), majd folytatható a leadekkel (azaz valós érdeklődéssel a terméked, szolgáltatásod iránt) és végül befejeződhet a vásárlással.

Egy Facebook értékesítési tölcsér minden szintje különböző marketing stratégiát igényel.

Gondolj csak bele; elég más stratégiára van szükség ahhoz, hogy az embereket feliratkoztasd mint ahhoz, hogy ugyananezeknek az embereknek eladj egy terméket.

Pontosan ezért nézzük meg a Facebook értékesítési tölcsér építésének 7 lépését a folyamat minden szintjére nézve.

1. lépés: Határozd meg milyen tölcsért akarsz készíteni, és hogy ehhez milyen Facebook hirdetés passzol

Először meg kell határoznod, hogy miért is akarsz Facebook értékesítési tölcsért készíteni. De ez elég nyilvánvaló. 🙂

De segítségnek azért itt van néhány ötlet:

  • A már meglévő email listáddal szeretnél egy új felületen kapcsolatot építeni?
  • Az email listádat akarod építeni?
  • Több forgalmat szeretnél irányítani a weboldaladra?
  • Több értékesítést akarsz?
  • Több megosztást szeretnél a blog tartalmaidra?

Vagy esetleg…a fentiek közül mindegyik? (Pro tipp!)

Bármelyik is legyen, mindenképp lásd tisztán a motivációid, amiért Facebook tölcsért akarsz csinálni. Például:

  • Szeretnék 10.000 fős email listát építeni.
  • Minden hónapban 2 millió forintos bevételt szeretnék generálni.
  • Szeretnék 1.000-el több megtekintést a honlapomon minden héten.

Ezután mindegyik ilyen célhoz határozd meg azt is, hogy a marketing tölcsér melyik részéhez tartozik. Ezt úgy tudod megtenni, hogy felosztod a marketing tölcsért 4 kategóriára: figyelemfelkeltés, érdeklődés, vágy és konverzió.

  • Szeretnék 10.000 fős email listát építeni. – Figyelemfelkeltés/Érdeklődés
  • Minden hónapban 2 millió forintos bevételt szeretnék generálni. – Konverzió
  • Szeretnék 1.000-el több megtekintést a honlapomon minden héten. – Figyelemfelkeltés

Amint meghatároztad, hogy miért akarsz Facebook hirdetést indítani és hogy ez a marketing tölcsér melyik fázisához kapcsolódik, akkor már magabiztosabban léphetsz tovább a következő szintre.

2. lépés: Futtass figyelemfelkeltő hirdetéseket a célközönségnek

Ez a lépés igazából akkor vonatkozik Rád, ha legalább az egyik célod a figyelem felkeltése a Facebook tölcséreddel – ne feledd, hogy retargetinggel ezeket az embereket később is elérheted, amivel kimaxolhatod a konverziót.

A figyelemfelkeltő Facebook hirdetésekkel az a célunk, hogy az emberek figyelmét felhívjuk a márkánkra, a tartalmainkra és a termékeinkre. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy meglátogatják a honlapodat, megosztják a közösségi média tartalmaidat és a legjobb esetben fel is iratkoznak az email listádra (ez azonban bekövetkezhet később is).

Itt egy jó példa figyelemfelkeltő Facebook hirdetésre:

Egy szuper hirdetési kreatív
Ez egy szuper hirdetési kreatív

Semmiféle értékesítő szöveg nincs ebben a hirdetésben – egyedül egy ingyenes letölthető anyagot kínálnak. Ez a fajta hirdetés felhívja az emberek figyelmét a márkádra és jó híredet kelti a célközönségednél (elvégre egy értékes anyagot adsz nekik ingyen).

Még jobb hír, hogy a Facebooknál van egy olyan hirdetés kategória, amit pont az ilyen figyelemfelkeltésre használhatsz.

Márkaismertség kategória a Facebook hirdetéskezelőben
Márkaismertség kategória a Facebook hirdetéskezelőben

Persze az is gyakori, hogy egy érdeklődő rákattint a hirdetésedre, de nem iratkozik fel. Ez nem azt jelenti, hogy nem érdeklődik, valószínűleg inkább csak rossz időben érted el. Itt jön képbe a 3. lépés.

3. lépés: Retargeting a Facebook pixellel.

Minél hamarabb elkezded használni a Facebook pixelt, annál jobb lesz Neked hosszútávon. 😉

Ha valaki rákattint a Facebook hirdetésedre, de nem iratkozik fel, akkor az nem azt jelenti, hogy nem érdekli őt a márkád, hanem valószínűleg valami eltereli a figyelmét. A Facebook pixel segít abban, hogy ezek az emberek újra lássák a hirdetésed. Ezt hívjuk retargetingnek.

Itt egy remek példa a retargetingre, ahol azokat igyekeznek megcélozni, akik nem fejezték be a vásárlást (vagy éppen a feliratkozást):

Retargeting hirdetés be nem fejezett vásárláshoz
Retargeting hirdetés be nem fejezett vásárláshoz

Facebook pixelt több tevékenységre is létrehozhatsz (és ezt nagyon ajánlom is, hogy megtedd). Például, ha valaki meglátogatta egy oldaladat a honlapodon, vagy akik látták a hirdetésedet, de azoknak is, akik akartak vásárolni nálad, de végül nem fejezték be a vásárlást.

Ez a taktika segít abban, hogy a viselkedésük alapján célozd meg az érdeklődőket. Ugye tudod, hogy ez mennyire nagy dolog?

Ezekhez azonban első lépésként mindenképpen létre kell hoznod egy Facebook pixelt. Ha segítségre lenne szükséged ehhez, akkor írj ide kattintva nekünk és segítünk beállítani Neked.

4. lépés: Tervezd meg a Facebook hirdetésed stratégiáját lépésről-lépésre papíron

Ha belépsz a hirdetéskezelő felületre, akkor könnyen összekeveredhetsz, főleg ha nem ismered a platformot. Könnyen létrehozhatsz valamit, ami aztán elvész, mert nem tudod, hogy kampányt szerkessz, hirdetést vagy kreatívot csinálj. Ha pedig még bedobsz pár retargeting kampányt még jobban összezavarodhatsz.

Pontosan ezért azt javasoljuk Neked tapasztalatból, hogy mielőtt elkészíted a hirdetéskezelőben a hirdetéseid, a teljes Facebook tölcséredet tervezd meg papíron. Képzeld magad az érdeklődő bőrébe és menj végig a marketing tölcséred minden fázisán. Ehhez válaszold meg magadnak következő kérdéseket:

Figyelemfelkeltés:

  • Hogyan szeretnéd a Facebook hirdetéseddel felkelteni az emberek figyelmét?
  • Milyen hirdetésekkel fogod a weboldaladra irányítani az embereket?

Érdeklődés:

  • Hogyan fogja a Facebook hirdetésed behozni az érdeklődőket?
  • Honnan fogod tudni, hogy valaki a figyelemfelkeltés fázisból érdeklődővé vált?
  • Hogyan fogod összegyűjteni az adatokat? (Facebook Pixel)
  • Hogyan fogod a Facebook hirdetéseid segítségével továbbsegíteni az érdeklődőket?

Vágy:

  • Hogyan szeretnéd felkelteni a vágyat az érdeklődőid között a Facebook hirdetéseiddel?
  • Honnan fogod tudni, hogy egy érdeklődőben felkeltetted a vágyat?
  • Mi a megfelelő időpont, hogy az érdeklődőnek bemutasd az ajánlatod és ezt milyen adatból fogod megtudni?

Konverzió:

  • Hogyan fogod a Facebook hirdetéseidet arra használni, hogy bevételt hozz a vállalkozásodnak?
  • Hogyan tudod a lehető legmagasabb konverziós rátát elérni a sales tölcséreddel?
  • Hogyan veszed rá a vásárlókat, hogy újra vásároljanak?

5. lépés: Ha szükséges akkor csinálj hasonmás célközönséget

Hasonlóan a Facebook pixelhez, a hasonmás közönség is egy szuper marketing eszköz, amit a Facebook hirdetéskezelője nyújt.

A hirdetéskezelőben létre tudsz hozni hasonmás célközönséget, és megcélozhatsz olyan embereket, akik hasonlóak, mint a már beállított célközönségeid. A hasonmás közönséget létrehozhatod meglévő vásárlók, email lista vagy pl weboldal látogatók alapján is (ha van Facebook pixeled hozzá).

Ha már létrehoztál egy értékes közönséget (konverziókkal, email feliratkozásokkal, stb), akkor csupán pár kattintással létrehozhatsz egy új, hasonló célközönséget. Az ilyen hasonmás célközönségnél általában magasabb az elköteleződés és a konverzió is (aminek ugye nagyon örülünk). 🙂

Éppen ezért ez egy remek módja annak, hogy növeld a Facebook tölcséred hatékonyságát.

6. lépés: Optimalizáld a sales tölcséred

Minden tölcsér végső célja ugyanaz: az érdeklődőket hosszú távú vásárlókká konvertálni. Pontosan ezért olyan fontos optimalizálni.

Ha a sales tölcséredet nem úgy tervezted meg, hogy az óramű pontossággal konvertálja vásárlókká az érdeklődőket, akkor pénzt fogsz veszíteni.

A lényeg, hogy az az oldal, ahova konverzióért küldöd az embereket az értékesítésre legyen optimalizálva. Mivel az optimatlizálás egy nagyon témaspecifikus dolog, ezért itt most mélyebben nem is megyünk.

7. lépés: Tesztelj, tesztelj és tesztelj

Rengeteg tanácsot találsz a neten arról, hogyan futtass magasan konvertáló Facebook hirdetéseket (mint ez a cikk is 😉 ). Sokan beszélnek arról hogyan találd meg a tökéletes célközönséget, hogyan írj tökéletes értékesítési szöveget, és hogyan keltsd fel képekkel az emberek figyelmét.

Azonban a valóságban minden egyes vállalkozás tapasztalata a Facebook hirdetésekkel eltérő. Ami a Te célközönségednél működik, nem biztos hogy fog működni egy másik cégnél és vice versa.

Az egyetlen módja annak, hogy megtudd, pontosan mi működik a Te vállalkozásod számára, az a tesztelés során szerzett tapasztalat. Minél többet tesztelsz, annál többet tanulsz és tapasztalsz és annál jobb konverziót fogsz elérni.

A Facebook sales tölcsérek nagyon hatékony módjai lehetnek, hogy felkeltsd az emberek figyelmét, építsd az email listádat, és az érdeklődőket vásárlókká alakítsd. És még most is, az Instagram aranykorában is szuper eredményeket lehet elérni vele, Viszont sajnos sok pénzt el is égethetsz vele, ha nem megfelelő a stratégia és nem jók a folyamat lépései. Ezt egy valamirevaló marketinges már biztosan meg is tapasztalta néhányszor.

Bízunk benne, hogy a fenti lépések a segítségedre lesznek abban, hogy elkészítsd a Facebook marketing tölcséred, ami érdeklődőket és aztán pedig vásárlókat hoz a házhoz. 🙂

Mi az első lépés a megvalósításhoz?

Két út között választhatsz. Az első, hogy beleveted magad a Facebook hirdetéskezelőbe és megcsinálod magadnak a hirdetéseket és a folyamatokat (ehhez mondjuk már honlapkészítésre, fizetési intergrációkra és sok egyéb technikai nyalánkságra is szükséged lesz).

A másik út viszont az, hogy megbízol egy szakértő csapatatot a munkával. Ha tetszett ez a cikk és szeretnéd hogy segítsünk Neked is egy értékesítési tölcsér megvalósításában, akkor nyugodtan írj nekünk egy üzenetet ide kattintva!

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest