9+1 garancia amivel feltuningolhatod az ajánlatod

9+1 garancia amivel feltuningolhatod az ajánlatod

A bizalom megteremtése a vásárlók számára egy alapvető kérdés. Ennek egyik leghatékonyabb módja a garancia felkínálása. A vásárló valamit nyerni akar a vásárlással. Egyesek eredményeket várnak, mások valamilyen vágyuk/igényük kielégítését, megint mások boldogságot.

Egy dolog viszont közös minden vásárlóban: el akarják kerülni, hogy megbánják a vásárlást. A te dolgod vállalkozóként pedig az, hogy ezt be is bizonyítsd a döntés előtt állóknak. És pont erre jók a különböző garanciák.

Ebben a cikkben hoztam neked 10 különböző garancia típust, és biztos vagyok benne, hogy lesz olyan ami megfelelő lesz a bizniszedre.

Általános garanciák

1. Pénzvisszafizetési garancia

Ez talán a legelterjedtebb garancia. Sőt, annyira népszerű, hogy ez már nem is előnynek számít, hanem inkább felhasználói jognak. A pénzvisszafizetési garancia ígérete azóta él, amióta az emberek vásárolnak és kereskednek.

Az a probléma vele, hogy annyira gyakori és általános, hogy hacsak a terméked nem valami nagyon értékes dolog (mint egy autó), vagy nagyon könnyen visszacserélhető, akkor nem valószínű, hogy bárkit ezzel meg fogsz győzni a vásárlásról. Persze ez is jobb, mintha nem lenne semmilyen garanciád, és ha ügyesen kommunikálod, akkor legalább részben leveszed a vásárló válláról a kockázatot.

2. A kockázatmentes garancia

Közeli rokona a pénzvisszafizetési garanciának, mivel relatíve ugyanaz a kettő, csak a kontextus más. A kockázatmentes garancia jól működik magasabb árú termékeknél és szolgáltatásoknál vagy ismétlődő fizetésnél.

A kockázatmentes garanciát rengeteg cég használja. Ezzel megadják a lehetőséget a vásárlónak, hogy kipróbálja a terméket, mielőtt megvásárolja, vagy mielőtt elkötelezné magát. Ebben a garanciában az a jó, hogy átlendíti az érdeklődőt a holtponton és a „még meggondolomból”, a „kipróbálom” lesz.

3. 100% elégedettség garancia

Ahelyett, hogy csak pénzvisszafizetést, vagy kipróbálási lehetőséget ajánlanánk a vásárlónak egy olyan garanciát adunk, ami előnyős a vásárlónak és a cégednek is.

A 100% elégedettség garanciával leveszed a felellősség terhét a vásárlóról. Ha pedig mégis élne vele, utána még mindig felajánlhatsz csereként egy másik terméked, amivel még mindig a pénzednél maradhatsz. A vásárló nézőpontjából nem csak csökken a kockázat, hanem teljesen el is tűnik. Eredményt garantálsz, ami – mint azt korábban már említettük – a legfontosabb a vásárlók számára. Win-win helyzet.

Alapítók.hu tagság

4. Az örökké garancia

Ez a garancia típus azt garantálja, hogy ha megveszik a terméket, akkor soha többé nem kell újat vásárolni belőle. Éppen ezért nem minden terméknél működik. Főként magasabb árú termékeknél lehet érdekes.

Ha számodra is alkalmazható lehet ez a garancia, akkor érdemes kipróbáld, mert rendkívül hatékonyan működik. Az emberek hajlandóak valamiért magasabb árat kifizetni, ha tudják, hogy többé nem kell fizetniük érte.

5. Alacsony ár garancia

Ha az örökké garancia nem működik a számodra, akkor azt ajánlom, hogy lapozd át az Amazon.com kisokosát, ahol nem csak cserét ajánlanak, hanem vele együtt alacsony ár garanciát is például.

Az Amazon garantálja, hogy ha előrendelsz egy terméket, akkor a legalacsonyabb áron kapod meg. Ez igaz akkor is, ha emelkedik az ár, de akkor is ha csökken. A lényeg, hogy mindig a legolcsóbb áron juthatsz hozzá 30 napig. Ha például a termék olcsóbb lesz, mint amennyiért vásároltad, akkor visszautalják a különbözetet. Az ilyen típusú garancia kiváló lehet online kereskedők számára.

6. Ingyen próbaidőszak garancia

A Dropbox, a Mailchimp és rengeteg hasonló online térben működő vállalkozás ajánl ingyenes próba lehetőséget abban bízva, hogy aki ingyen kipróbálja, az később előfizet a prémium változatra.

Ezt megoldhatod úgy is, hogy a teljes szolgáltatásból ajánlasz 7-14-30 napos próbaverziót, és utána felajánlod, hogy fizessenek elő teljes áron. De az is lehet opció, ha van egy teljesen ingyenes szolgáltatásod, ami csak a töredékét nyújtja a fizetős szolgáltatásnak, és időről-időre felajánlod az ingyenes felhasználóknak, hogy fizessenek elő a magasabb verzióra, ami rengeteg előnnyel jár.

Ha mélyebben bele akarsz merülni a visszautasíthatatlan ajánlat témakörébe, akkor regisztrálj az Alaptókra ide kattintva. A csatlakozás után azonnal hozzáférést kapsz az összes videóhoz és anyaghoz.

Out of the box garanciák

7. Az extrém

Nem beszélhetünk a garanciákról anélkül, hogy megemlítenénk az amerikai Zappos cég „Ingyenes szállítás, ingyenes visszaküldés, 365 napos visszatérítés” garanciáját. Tehát nem elég, hogy bármilyen ok nélkül visszaküldheted a cipőt, amit tőlük rendeltél, de akár egy évet is várhatsz ezzel.

Ez egy olyan garancia, ami egyedülálló a piacon. A Zappos még kissé használt cipőket is visszavesz, hiszen tudja, hogy ezzel egy életre megnyeri magának az ügyfelet. Ennek a filozófiájának köszönhetően csinál a Zappos több mint egy milliárd dolláros bevételt minden évben.

8. A dupla

Chris Guillebeau számos üzleti sikerkönyv szerzője. Ha a weboldalán megvásárolod bármelyik online kurzusát, de az számodra mégsem működik, akkor azonnal visszafizeti neked az árát. Minderre 60 napod van.

De ezen felül Chris azt is garantálja neked, hogy legalább havi 200 dollárral több bevételt fogsz csinálni a tananyagai segítségével, mint előtte. Ezeken felül pedig van egy általános, 365 napos garanciája is, ami szerint ha egy éven belül nem válnak be a tanítottak, akkor visszakapod az árát.

Ez a garancia remekül működik Chris számára, hiszen az elmúlt évben hatszámjegyű eladásai voltak az online kurzusaival.

9. Az 1 millió dolláros

Hallottál már a LifeLock szolgáltatásról? Ez a cég azt garantálja neked, hogy megvédi a személyazonosságod bármi áron. Tehát, ha bármilyen személyazonosság-lopás áldozata lennél miközben az ő szolgáltatásukat használod, ők 1 millió dollár értékben garantálják, hogy ügyvédeket, nyomozókat, tanácsadókat bérelnek fel, hogy helyreállítsák a hírneved és a kárt, amit a lopás okozott.

Bár ez elég extra terület, és nem is feltétlenül kell mindenkinek ilyen magas árú garanciát vállalnia, de akár ilyenet is lehet csinálni. Persze ehhez kell egy olyan piaci terület, ahol ennek értelme van. A koncepció mindenképp figyelemfelkeltő, és ennek köszönhetően több mint 100 millió dollár a LifeLock éves bevétele.

+1. A zéró garancia

Tudom mire gondolsz: ha nem adok garanciát, azzal hogyan növelem a konverziómat?

Nos, az Apple-nek semmi problémája nincs az iTunes-al tudomásom szerint, pedig nem ajánlanak semmilyen garanciát hozzá. Vannak olyan esetek, amikor egyszerűen nem tudsz garanciát vállalni. Ilyenkor érdemesebb a termék előnyeire annyira rámenni a sales oldalon, amennyire csak lehetséges.

Miért is lehet ez jó? A világ tele van olyan emberekkel, akik mást sem csinálnak, csak visszakérik mindenért a pénzt. Ha nincs semmilyen garanciád, az egyrészt magabiztosságot sugall, másrészt segít megfelelő közösséget is építeni. (Akik mindenen nyavajognak, nem lesznek az ügyfeleid, ami nem akkora probéma.)

Láthatod, hogy a garanciák választéka meglepően széles és változatos lehet. Az egyes típusok közötti különbségek megértése és azok alkalmazása segíthet neked abban, hogy kitűnj a versenytársak közül, miközben bizalmat és hűséget építesz a vásárlóidnak.

Alapítók.hu tagság

A cikk ötletét Neil Patel blogbejegyzése ihlette.

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest