Markus Villig, a Bolt CEO-ja már 12 éves korában tudta, hogy technológiai céget akar alapítani. 19 éves korában otthagyta az egyetemet, miután fél évet tanult az észtországi Tartu Egyetem számítástechnikai szakán. Ekkor indította el az akkor még Taxify néven ismert alkalmazását (ez ma már Bolt).

Ma a fiú már 25 éves és jelenleg ő a legfiatalabb ember Európában, aki több milliárd dollárt érő céget alapított. A Bolt az amerikai Uber riválisa, amely már 30 országnak 100 városában elérhető. Emellett már 25 millió ügyfél használja az applikációt és több mint 500.000 sofőrjük van összesen.

Kép forrása: investinestonia.com

Villig 5000 euróval indította el a vállalkozást, amit a családjától kért kölcsön. Ebből hozta létre az applikáció prototípusát a nyáron, amikor befejezte a gimnáziumot. A Skype története inspirálta, amit szintén a hazájában, Észtországban alapítottak 2004-ben. Villig szerint ez azt igazolja, hogy egy technológiai cég bárhonnan sikeres lehet.

„Rájöttem, hogy a technológia az az iparág, ahol hatalmas eredményeket érhetsz el csupán kis csapattal is.” – mondta a CNBC-nek.

Villig továbbra is tartja magát ahhoz, hogy a lehető legkevesebb szükséges alkalmazottat veszi fel, és keveset költ marketing kampányokra is, ezzel sok pénzt megtakarítva. Sőt, a kezdeti időkben a fiú az észt főváros, Tallin utcáin keresett taxi sofőröket az alkalmazásához. Szerinte a sikerének titka legfőképpen a takarékosság és az ügyfelekre irányuló kiemelt figyelem.

A Bolt sofőrjei is jól járnak, átlagosan 10%-al több pénzt vihetnek haza, mint az Uber és más hasonló alkalmazások sofőrjei. A Bolt 15% jutalékot vesz le minden fuvar után, míg az Uber 25%-ot.

Villig szerint egy startup elindításakor az egyik legfontosabb dolog a fókusz. Szerinte vállalkozóként rengeteg ötlet merül fel az emberben, azonban csak néhányat lehet tényleg jól megcsinálni. Pontosan ezért volt az első öt évben a Bolt egyetlen tevékenysége a taxizás.

A Bolt azóta terjeszkedett, és már elektromos rollerekkel és étel kiszállítással is foglalkoznak. Emellett pedig más területeken is terveznek bővíteni. Ezért is történt meg a névváltás idén, a cég a szállítás és fuvarozás más területei felé is szeretne nyitni a személyszállítás mellett. Villig azt tanácsolja minden vállalkozónak, hogy ne féljen nevet változtatni, ha a cég növekedik, és a név már nem reprezentálja az új víziót.

Kitűzés a Pinteresten