Egy értékesítési tölcsér célja, hogy sok vásárlót hozzon a bizniszed számára. Legalábbis ez lenne a legideálisabb. 🙂 Ha most ezt olvasod, akkor valószínűleg Neked is van legalább egy értékesítési tölcséred – vagy esetleg mostanában szeretnél, ha még nincs. A tapasztalataink viszont sajnos azt mutatják, hogy hiába van már sok magyar vállalkozásnak is online értékesítési tölcsére, nagyon sok esetben nem működnek hatékonyan. Ez azt jelenti, hogy sokszor több kerül az üzemeltetésük, mint amennyi pénzt hoznak, és hát valljuk be, ez nem egy nyerő kombó. 🙁

De mi lehet a baj, ha a terméked vagy a szolgáltatásod szuper? Miért nem jönnek az eredmények? Hol maradnak a vásárlók? (És mindent nem lehet a járványhezetre fogni…)

Ebben a cikkben most megmutatjuk azokat a lépéseket, amiknek a segítségével javítani tudsz az értékesítési tölcséred hatékonyságán. 5 rövid pontban összeszedtük azokat az egyszerű lépéseket, amiket ha kijavítasz, akkor jó eséllyel több vásárlót (vagy érdeklődőt) fog hozni a folyamat Neked is.

1. Valóban add el a terméked

Ez elsőre talán kicsit furcsának tűnhet. Pedig nem az. Nagyon sok értékesítési tölcsér úgy kezdődik, hogy csak egy termékkép, az ár és egy megrendelés gomb van feltüntetve.

De ez sajnos nem elég! Messze nem elég. Ne csak mutasd meg a terméked vagy szolgáltatásod az embereknek, hanem add is el azt nekik! Ha nem működik jól a tölcséred, akkor valószínű, hogy nem adod el elég hatékonyan a terméked az érdeklődőnek. Sajnos hiába várod azt, hogy meglássák a termékedben az értéket és megvegyék, ha ezt nem rakod a szemük elé.

Rengeteg szuper termék van a neten, amiket a célpicod megvehet ahelyett, amit Te árulsz. Éppen ezért abszolút ellenállhatatlanná kell tenned az ajánlatod. Meg kell mutatnod a látogatóidnak, hogy mennyi mindent nyernek azzal ha megvásárolják.

Ezen felül fontos még, hogy kapcsolatot alakíts ki minden egyes potenciális vásárlóval. Győzd meg őket, hogy miért van feltétlenül szükségük a Te portékádra. Ezzel a kapcsolattal fogod ugyanis alapozod meg a hangulatot, ami végül vásárlásra fogja ösztönözni. Ez az értékesítés művészete.

2. Mesélj történeteket és sztorizz

A storytelling vagyis történetmesélés egy olyan terület, amit kétségkívül el kell sajátítanod, ha a mai világban értékesíteni akarsz. Mesélj el egy személyes történetet például arról, hogyan jutottál el oda, ahol éppen tartasz. De fontos, hogy minden sztori, minden történet egyértelmű kapcsolatban legyen a szolgáltatásoddal vagy a termékeddel.

Több tucat szuper könyvet találsz a storytellingről. Én személy szerint Carmine Gallo Storytelling és TED előadások című könyvét ajánlom Neked. A történetmesélés segít az embereknek kapcsolódni hozzád. A kapcsolódás pedig, ahogy már pár bekezdéssel feljebb is írtam, segíti elköteleződni az érdeklődőt. Egy sztorival sokkal jobban tudnak azonosulni az emberek, mint a márkáddal vagy Veled (ha még nem ismernek). Ha jó történeteket mesélsz, akkor meg fogod látni, hogy az értékesítési tölcséred sokkal hatékonyabb lesz.

25 online értékesítési folyamat esettanulmány
Készítettünk Neked 25 értékesítési tölcsér esettanulmányt, hogy élőben is láthasd a működésüket. Ha érdekel, klikk a képre!

3. Értsd meg a közönséged

A fentiek mellett az is fontos, hogy pontosan értsd a közönséged problémáit, fájdalmait és motivációit. Tudd meg, hogy mit szeretnek, mit nem szeretnek. Mire vágynak a leginkább? Min akarnak változtatni az életükben? Mi frusztrálja őket? Ha ezeket meg tudod válaszolni, akkor a legjobb úton vagy, hogy hatékonyabbá tedd az értékesítési tölcséred.

Képzeld magad a célközönséged bőrébe! Ha megtudod mi mozgatja őket, akkor olyan ajánlatot tudsz adni, amivel 100%-ban azonosulni tudnak. Személyes kapcsolatot alakítasz ki velük és ezáltal több érdeklődőt és vásárlót fogsz szerzel.

4. Dolgozz az értékesítési szövegen

Semmi nem unalmasabb, mint egy általános, érdektelen és túl udvarias szöveg. Ha a tölcséred nem úgy teljesít, ahogy szeretnéd, akkor nézd végig az értékesítési szöveged, majd tedd fel magadnak a kérdést, hogy Benned valóban felkeltette-e a vágyat? Motivál-e eléggé ahhoz, hogy most rögtön félredobj mindent, hogy megrendeld? Ha azt látod, hogy nem, akkor valószínúleg ez lesz a probléma forrása.

A szövegírás nem könnyű feladat, viszont óriási hatása van az értékesítésre. Az előző pontokat is figyelembe véve viszont már Te is képes lehetsz olyan értékesítési szöveget írni, ami felkelti a célpiacod érdeklődését, és ami izgalomba hozza őket.

5. Folyamatosan teszteld a tölcséred

A tökéletes értékesítési tölcsér elkészítése, mint láthatod bonyolult folyamat. A tesztelés része pedig azért kiemelten fontos, mert még a legapróbb változtatások is hatalmas változásokat hozhatnak hosszú távon. Ezek a változások pedig igencsak meg tudnak látszani az eredményeken. Nem mindegy ha mondjuk 1,5% a vásárlói konverzió, vagy ha 3%. Hiszen az pont dupla annyi bevétel, ami akár a teljes profitodat is jelentheti.

Ha a leghatékonyabb tölcsért akarod létrehozni, akkor sokat kell tesztelned. Csinálj A/B teszteket, ahol apró dolgokon változtatsz. De használj olyan A/B tesztet is, ahol sokkal komolyabbak az eltérések. Egy szó változtatás itt, egy call to action gomb elhelyezés ott, stb. Minél többet tesztelsz, annál jobban kitapasztalod, hogy mi működik a legjobban. Ha eleget tesztelsz, akkor egy rosszul teljesítő tölcsérből is csinálhatsz olyat, ami rengeteg pénzt képes csinálni. 🙂

+1. Ültesd át a saját bizniszedbe azt, ami már működik

Készítettünk 25 brutálisan jól teljesítő online értékesítési tölcsér esettanulmányt. Nézd meg őket, mert biztos vagyok benne, hogy egy rakás olyan infót és ötletet kaphatsz belőlük, amik a Te értékesítési tölcséredre is átültethetőek.

Nézz be a világ legjobban működő online marketing rendszerei mögé és tanulj azoktól akiktől tényleg érdemes. Hiszen ahogy a híres történész, Yuval Noah Harari is írja:

A lényegtelen információkkal elárasztott világunkban a tisztánlátás hatalom.

25 online értékesítési folyamat esettanulmány
Készítettünk Neked 25 értékesítési tölcsér esettanulmányt, hogy élőben is láthasd a működésüket. Ha érdekel, klikk a képre!

Kitűzés a Pinteresten