A mai cikkből megismerheted azt a 6 értékesítési tölcsért, amik a leghatékonyabban képesek új érdeklődőket és vásárlókat hozni a vállalkozásodnak. Ha még nem hallottál az értékesítési tölcsér fogalmáról, akkor egy rövid gyorstalpaló: Értékesítési tölcsér = értékesítési folyamat. A tölcsér elnevezés viszont azért találó, mert vizuálisan egy tölcsér formával tökéletesen ábrázolható a folyamat. (Lásd a következő képen.)

A tölcsér tetején a nézelődők, érdeklődők vannak. Online folyamatoknál ez érdeklődő úgy azonosítható, hogy valamiért cserébe megosztja velünk az elérhetőségét (jellemzően email cím). A tölcsér következő szakaszában válik az érdeklődőből vásárlóvá. A következő szint általában egy belépő termék vagy szolgáltatás, majd ezt követi a fő termék vagy szolgátlatás.

Online értékesítési tölcser
Egy klasszikus online értékesítési tölcsér működése.

Az online értékesítési tölcsérek gyakorlatilag lemodellezik és leautomatizálják azt a folyamatot, ami a valóságban is lezajlik az emberek fejében, mielőtt valamit megvásárolnának. És mivel mostanra elég fejlett a technológia, egy-egy ilyen online értékesítési tölcsért el lehet készíteni úgy, hogy utána folyamatosan képes érdeklődőket és új vásárlókat hozni. (Persze ehhez folyamatos hirdetések is kellenek, de azok most nincsenek terítéken.)

A rövid gyorstalpaló után ugorjunk is fejest a leghatékonyabban működő értékesítési tölcsérekbe:

1. Lead magnet érdeklődőszerző tölcsér

A lead magnet, vagyis érdeklődő szerző tölcsér nagyon egyszerű és csak egyetlen feladata van: érdeklődőket szereznie a vállalkozásodnak.

Ez az érdeklődőszerző folyamat arra való, hogy az emberek megadják neked az elérhetőségüket, ami a leggyakrabban az email címüket és a keresztnevüket jelenti. (Speckóbb esetekben ez lehet telefonszám is.) Ez a folyamat segít listát, adatbázist építeni a bizniszednek.

És még mielőtt most rávágnád, hogy az email lista már a múlté, ezt gyorsan felejtsd is el. Az email marketing megfelelő kezekben továbbra is egy rendkívül stabil és profitábilis marketingeszköz. Rengeteg pénzt képes termelni a vállalkozásodnak hónapról hónapra – ha jól csinálod. (Tapasztalatból tudjuk.)

2. Kérdőív tölcsér

A kérdőív tölcsér segítségével azonnal kiderítheted az érdeklődők fő motivációit, amire rögtön megoldást is adhatsz (pénzért).

A kérdőív tölcsér szintén arra szolgál, hogy érdeklődőket gyűjtsünk. Kicsit azonban szofisztikáltabb, mint a lead magnet tölcsér, mert a segítségével már szegmentálhatjuk is az érdeklődőket. A szegmentálás pedig aranyat ér ha konkrét problémák, konkrét megoldásáról van szó.

A kérdőív segítségével az érdeklődőket különböző szegmensekbe sorolhatjuk. Ha például valamilyen egészséggel kapcsolatos oldalad van, akkor szegmentálhatod a férfiakat és a nőket külön. Vagy például külön azokat, akik fogyni szeretnének vagy azokat, akik formába szeretnének maradni. Ha ismered az érdeklődőid pontos motivációját, onnantól kezdve sokkal testreszabottabban tudod őket megszólítani – aminek a hatása az eredményeken is meg fog látszódni.

A kommunikációdat innentől már alapozhatod arra, hogy mit válaszoltak a kérdőívben. Itt is az a cél, hogy minél több érdeklődőt szerezzünk, azonban itt ugyanolyan fontos az is, hogy szegmentáljuk az érdeklődőket.

3. Webinár tölcsér

A webinár tölcsér célja, hogy egy high-ticket ajánlatot (magas árú szolgáltatást/terméket) értékesítsünk. A webinár maga gyakorlatilag egy online videó. Lehet élő is, de lehet előre felvett is, amit aztán többször is felhasználhatsz. Sőt, akár teljesen automatizálhatod is.

A webinár tölcsér jelenleg az egyik legjobban működő tölcsér az interneten, ha magasabb árú szolgáltatást akarsz értékesíteni. Ha például valamilyen online tréninget akarsz eladni, akkor a webinar tölcsér remek választás. Általánosságban elmondható, hogy egy webinárral értékesíteni lehet pár tízezer és pár százezer forintos szolgáltatásokat/termékeket.

A webinár tölcsér egyik legfontosabb célja, hogy az emberek megismerjenek és megbízzanak benned. Az egész lényege a kapcsolat, amit az érdeklődőiddel tudsz építeni a webinárral. Ha élőben csinálod mindig – nem felvételről –, akkor akár élő kérdezz-feleleket is tudsz tartani, amit imádni fognak a nézők, mert azonnali interakcióban kapnak személyre szabott segítséget. A legtöbb webinár általában 60-90 percig tart. Ez az idő elég arra, hogy kiépíts egy jó kapcsolatot az érdeklődővel.

25 online értékesítési folyamat esettanulmány
Készítettünk Neked 25 értékesítési tölcsér esettanulmányt, hogy élőben is láthasd a működésüket. Ha érdekel, klikk a képre!

4. Jelentkezési tölcsér

A jelentkezési tölcsér célja, hogy egy időpontot egyeztessünk le automatizáltan a potenciális ügyfél jelöltekkel.

A jelentkezési tölcsér célja, hogy eladjuk a magasabb árú termékünket az érdeklődőknek. Ezt három lépésben tehetjük meg: Az első, hogy elkészítünk egy esettanulmány videót, ami az adott poblémára mutat be, egy más jelenelg is működő megoldást. A második, hogy egy jelentkezési lapot adunk az érdeklődőknek online, ha Ő is szeretné megvalósítani az esettanulmányban látottakat. Végül pedig egy időpontfoglalási lehetőséget kínálunk fel, ahol egy telefonos (vagy akár személyes) megbeszélést egyeztetünk le.

Egy gyors példa, ha esetleg ez a tölcsér nem lenne teljesen tiszta. Például jól konvertáló sales oldalakra van szükséged. Szembejön veled egy esettanulmány, amiben magas konverzióval működő sales oldalak titkait ismerheted meg. Megnézed? Naná, hiszen erre a problémára keresel megoldást. Ha pedig tetszett amit az esettanulmányban láttál és kivitelezésre is szükséged van hozzá, akkor jelentkezhetsz egy szeméyles konzultációra.

A jelentkezési tölcsért jól kombinálható a webinár tölcsérrel, vagy akár a kérdőív tölcsérrel is. De mivel a jelentkezési tölcsérrel általában magasabb áru termékeket célzunk meg, ezért a fő célunk az vele, hogy az érdeklődő belemenjen egy telefonhívásban (vagy személyes találkozóba), mivel nagyobb valószínűséggel tudsz eladni egy drágább terméket telefonon (vagy személyesen), mint az interneten egy űrlappal.

5. Mini oktató sorozat tölcsér

A mini oktató sorozat tölcsér célja, hogy taníts az érdeklődőknek valamit, miközben el is adod a termékeidet.

A mini oktató tölcsér termékbevezető „launch” tölcsérnek is tekinthető. Nagyjából hasonló felépítésű mint a webinár tölcsér, azonban ahelyett, hogy arra vennéd rá az érdeklődőket, hogy egy 60-90 percig tartó egybefüggő időintervallumra rád figyeljenek, inkább leosztod 3-4 rövidebb videóra a mondandódat. Ezek a videók lehetnek 10-20 percesek, vagy akár rövidebbek is. A célunk az, hogy az érdeklődők megnézzék az összes videót.

A sorozat jellege miatt jó bizalomépítő funkciót tölt be. Amiatt pedig, hogy több napig (vagy akár 1-2 hétig) is eltart a folyamat oktatás része, elég időt hagysz az érdeklődőknek arra, hogy beérjen bennük a vásárlás,

6. Termék értékesítő tölcsér

A termék értékesítő tölcsér célja, hogy egy ellenállhatatlanul alacsony árú terméket ajánljunk a vásárlóknak, ami után upsell és downsell ajánlatokat kínálunk.

Általánosságban elmondható, hogy az alacsony árú belépő termék csak a hirdetéseket és a terméket finanszírozza meg, viszont az upsell és downsell ajánlatokon már pénzt is lehet csinálni. Ennek a tölcsérnek a fő célja célja tehát, hogy megfinanszírozzuk a reklámköltségeinket. Plusz elkezdjük építeni a kapcsolatunkat a vásárlókkal (és az érdeklődőkkel) a termékpiramis alján, hogy végül folyamatos kommunikációval a tetejére érjünk, ahol a nagy értékű termékeket is megvásárolják.

Hogyan alkalmazd az értékesítési tölcséreket a saját vállalkozásodban?

Egy rendesen összerakott, hosszútávon működőképes értékesítési folyamathoz szinte biztos hogy szükséged lesz segítségre. Persze ha pro vagy a technikai kivitelezésben (pl. WordPress, Salesautopilot, bankkártyás fizetési megoldások, stb.) és a marketing tervezésben is, akkor meg tudod csinálni magadnak is. De nyugi, mi az Alapítóknál nem csak dumálunk, hanem csináljuk is, szóval bátran írj nekünk ha tetszett a cikk és Te szeretnél egy szuperhatékony értékesítési tölcsért a bizniszednek.

Ha még bizonytalan vagy, hogy a Te bizniszedben ez működik-e, akkor mindenképpen nézd meg azt a több tucat esettanulmányt, amit jelenleg is sikeresen működő értékesítési folyamatokról készítettünk. 10+ éves szakmai tapasztalatunk alapján tudjuk, hogy szinte bármilyen bizniszre és üzleti modellre átültethetőek a cikkben szereplő értékesítési tölcsérek – és pontosan azért készítettük el az esettanulmányokat is, hogy ezt megmutassuk Neked! 🙂

25 online értékesítési folyamat esettanulmány
Készítettünk Neked 25 értékesítési tölcsér esettanulmányt, hogy élőben is láthasd a működésüket. Ha érdekel, klikk a képre!

Kitűzés a Pinteresten