Milyen marketing tippeket tanulhatunk a Daily Harvest cégtől, ami már több mint egy millió smoothiet adott el

Te hallottál már a Daily Harvest márkáról? Ha jól sejtem nem, hiszen sajnos Magyarországon nem kaphatóak a termékeik. Én ezt őszintén szólva szívből sajnálom, és szerintem a cikk végére érve Te is így érzel majd.

A következőkben azt nézzük meg, hogy a Daily Harvest milyen marketing eszközöket alkalmazott, hogy eljusson oda, ahol most tart. A Daily Harvest cég 2015-ben indult, és nagyon gyorsan a világ egyik legnagyobb b2c étellel foglalkozó cége lett. A megalapítását követő évben már több mint egy millió smoothiet szállítottak ki az Egyesült Államokban és több mint százezren használják a szolgáltatásukat jelenleg is.

A Daily Harvest eredetileg az alapító, Rachel Drori problémájából indult. Rachel a Jetsetter cégnél dolgozott marketingesként, és elkötelezetten próbált egészségesen étkezni. Ez azonban sajnos nem mindig sikerült neki. Próbálta mindig vasárnap előre elkészíteni a napi adagjait a hétre, hogy ne kelljen a héten ezzel foglalkozni. Azonban ezzel sem volt teljesen elégedett.

Rachel szerint a gyorsan és könnyen elkészíthető ételek alapból feldolgozottak és tele vannak adalékanyagokkal és cukorral. Valamint még azokat is 45 perc elkészíteni. Emellett valamilyen módon mindegyik tartósítva van. Ezért Rachel elkezdte előre összekészíteni az ételeit és lefagyasztotta őket. Ezt pedig egyetlen cég sem kínálta akkor. Meglátott egy piaci rést, összerakott egy weboldalt és elkezdte olyan embereknek árulni, akik ugyanazzal a problémával küzdenek, mint ő.

Tehát innen indult a Daily Harvest, és a következőkben megnézünk 5 pontot, amikben a cég marketingje példaértékű.

Fókuszálj a célpiacod szükségleteire és olyan terméket alkoss, ami megoldja a problémájukat

A Daily Harvest már sokat fejlődött a kezdeti idők óta. Akkor még csak smoothiekkal foglalkoztak, mára már azonban egyre több termékük van. Alapvetően az egészséges étkezésre koncentrálnak, fő alapanyagaik a zöldségek és a gyümölcsök.

Egyetlen dolog maradt meg a kezdeti időkből, mégpedig a példás figyelem arra, hogy kiszolgálják a célpiacuk speciális szükségleteit. A célpiacuk olyan emberekből áll, akik elkötelezettek az egészséges életmód iránt, azonban nagyon elfoglaltak és nincsen idejük sokat főzőcskézni.

A vásárlói szerint a cég olyan rést töltött be a piacon, amire már régóta szükség volt. A mai világban mindenki elfoglalt azonban egyre többen akarnak egészségesen is élni. Erre adja meg a választ a Daily Harvest és teszi az emberek dolgát sokkal könnyebbé.

A Daily Harvest emellett a vásárlás problémáját is megoldja az online rendeléssel és házhozszállítással. Egy amerikai kutatás szerint az emberek nagy része mindig egészségesebb ételeket akarna venni, azonban ez nem olyan egyszerű. A gyorséttermek is például általában csak egészségtelen és feldolgozott ételeket árulnak.

A cég fő nyerő faktora az, hogy nem mindenkihez szól, nem akarja, hogy mindenki egészségesen étkezzen. A fő célcsoportjuk az, akik valóban vágynak erre és tesznek érte, így nem akarnak másokat meggyőzni. Ez pedig elengedhetetlen a hosszú távú fejlődéshez.

Ha megnézzük a cég nyitóoldalát, akkor nem is csoda a siker. Már a szalagcím is a célpiac szükségleteire utal: ’Egyél több gyümölcsöt és zöldséget”. Emellett az oldalon arról is biztosítják a vásárlót, hogy minden egyes fázist elkészítettek számára, így a munka neheze már el van végezve. Neki csak 5 percébe telik és az asztalán fog állni az egészséges és friss étel.

A Daily Harvest emellett szuper imázst és brandinget talált ki magának. Letisztult stílusa minden igényes és tudatos embert megnyer magának.

Használd a Pinterestet, hogy elérd a potenciális vásárlókat

A Pinterest nem kifejezetten a legnépszerűbb közösségi média oldal a márkák körében. Habár valóban nem kelt akkora visszhangot, mint a Facebook és az Instagram, kétségkívül remek platform arra, hogy összekapcsolja a márkákat az érdeklődőkkel.

Az emberek úgy használják a Pinterestet, mint egy magazint vagy egy katalógust. Ahogyan régen végiglapoztak egy magazint inspirációért, ma már a Pinterest oldalára mennek fel, és éppen ezért tökéletes arra, hogy az emberek felfedezzék a márkád.

A Daily Harvestnek a Pinteresten mindössze 6 ezer követője van. Ez igen elenyészőnek hangozhat a Facebook 260 ezres és az Insta 406 ezres rajongótáborral összehasonlítva. A Pinteresten azonban nem a követőszám a lényeg, hanem az elérés. A Daily Harvest pinjeit 4,1 millióan nézik meg havonta, ráadásul úgy, hogy csak 136 pinjük van. Ez már azért egy lehengerlőbb szám, nem?

Készíts könnyen navigálható weboldalt és a történeted legyen egyedi

A SimilarWeb szerint a Daily Harvest weboldal látogatottságának 30%-a keresőkből érkezik, ami elég nagy szám. Ez a szám kb. 270 ezer látogatót jelent a márkának, ez pedig 270 ezer potenciális vásárló.

És mi a titka ennek a látogatottságnak?

Először is a felhasználóbarát felület és a design. Habár a design nem kimondottan SEO faktor, de ajó design kétségkívül hozzájárul a sikerhez. A Daily Harvest egyszerű, minimalista és kifinomult designja pedig egyértelműen kedvez a cégnek és a látogatottságnak. Az emberek szívesebben kattintanak és osztják meg az oldalt, ha szép és tetszik nekik, amit látnak.

Az oldalon az URL címek és a szalagcímek is mind rövidek és lényegretörőek, ezek is jelentős tényezők a látogatottság esetében. Az oldalon gyönyörű és profi termék fotókkal találkozhatunk, valamint az érdeklődők egy rövid leírást is olvashatnak a termékekről, valamint lejjebb görgetve azok összetevőiről is.

A Daily Harvest pedig a backlinkekre is odafigyel. A backlink azt jelenti, hogy más oldalakról link irányít a mi oldalunkra, vagyis jelen esetben a Daily Harvest oldalára. Ez a márka esetében valószínűleg annak köszönhető, hogy rengeteg neves publikáció online felületén jelennek meg és hivatkoznak rájuk. Ilyen például a Men’s Health és a Women’s Health, vagy éppen a Vogue. A Daily Harvest alapítóját, Rachel Drorit pedig a New York Times és a CNBC is szokta idézni, ezek is hatalmas platformok az Egyesült Államokban.

Fizetett közösségi média hirdetésekkel irányítsd az érdeklődőket a landing oldaladra

A Daily Harvest a hirdetéseivel nem a nyitóoldalára irányítja a kattintókat, hanem egy külön landing oldalra, ahol azonnal fel is tudnak iratkozni és meg tudják rendelni a szolgáltatást. Emellett ki is emelik, hogy egyszeri ajánlatként 25% kedvezményt kap az érdeklődő az első megrendeléséből.

Ez nem kifejezetten innovatív stratégia, sok cég csinálja. A Daily Harvest azonban ezt is tökéletesre fejlesztette. A hirdetéseiben is ugyanazt alkalmazza, mint minden kommunikációjában. Minden a vásárlóról szól, az ő életét könnyítik meg, emellett pedig odafigyelnek az apró részletekre. Minden leírásban a TE szó szerepel, tehát maga a vásárló. Ezzel is azt sugallják, hogy itt nem a márka a lényeg, hanem a fogyasztó.

Emellett külön figyelmet szentelnek arra, hogy bizonyítékokat is adjanak a vásárlóknak. Az emberek gyakran képtelenek dönteni, azonban megkönnyíti a dolgukat az, ha általuk ismert és kedvelt személyek (celebek, hírességek, influencerek) is használják azt, ami érdekli őket. Ha egy híres fitness blogger például azt mondja a Daily Harvest hirdetésében, hogy ő is innen szokott rendelni, akkor sokkal többen fognak kattintani és ők is megrendelik, mert bíznak benne.

Alakíts ki bizalmat partneri kapcsolatok által

A partneri kapcsolatok a modern marketing alapját képezik már, ide tartozik az affiliate marketing is. A Daily Harvest pedig erre is nagy hangsúlyt fektet.

Manapság már nem a figyelemfelkeltés a reklám és a marketing célja, hanem sokkal több annál. Bizalmat kell kiépíteni az érdeklődőkkel. Tehát például, ha egy híres YouTuber, akinek milliós követőszáma van együttműködik a Samsunggal és hirdeti a telefonjukat, akkor a követőknek is szimpatikusabb lesz a telefon. Hiszen bíznek az adott YouTuberben, és ha ő bízik a Samsungban, akkor ők is bíznak a cégben.

A Daily Harvest látogatóinak nagy száma a Wheezy Waiter nevű YouTube oldalról jön, akiknek maguknak is 900 ezer feliratkozójuk van. A Wheezy Waiter készít egy videót, amiben szerepet kap a Daily Harvest smoothie kínálata is, valamint promóciós kódot is biztosít a nézőinek, amit felhasználhatnak a márka oldalán a rendelésüknél.

A márka emellett számos más, neves YouTube csatornával is kapcsolatban áll, mint a Pro Home Cooks. Ambassador, vagyis nagyköveti programjuk is van. Eszerint egy nagy követőszámmal rendelkező influencer hirdeti a termékeiket a követőinek, promó kódot kapnak, olcsóbban jutnak a termékekhez.Ő pedig az általa hozott vásárlók után ő részesedést kap.

A cikket a buffer.com esettanulmánya inspirálta. A képek forrása szintén a buffer.com.

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest