A Facebook pár napja bejelentette és már be is vezette a Messenger teljes megújulását, ami egyrészt a designt, másrészt a funkciókat is érinti. A Messengerben megjelentek a „szobák”, a testreszabható emoji válasz sáv, az új személyreszabott matricák és teljesen újak a színvariációk is.
Nálad elérhető már a frissítés? Esetleg már ki is próbáltad az új funkciókat?
A legszembetűnőbb változás az új Messenger logó, ami egy színátmenetet kapott a korábbi egyszínű kék helyett. A Messenger így írja le az új logó koncepcióját:
„Az új logó bemutatja a jövő üzenetküldését, sokkal dinamikusabb, vidámabb és úgy van tervezve, hogy közeli kapcsolatban maradj azokkal, akik közel állnak hozzád.”
Bár nem tudom, hogy miben mutatja meg a „jövő üzenetküldését” ez a logó, de azért mindenképp modernebb és szebb mint a régi verzió. 🙂 Emellett a Facebook új chat témákat is kihozott, mint a „szerelem” és „tie-dye”, amik igazából új fajta hátterek a chat ablakokhoz. Erről a következőket írták a kiadott közleményben:
10 millió ember szabja testre a Messenger beszélgetéseit minden egyes nap, éppen ezért tudjuk, hogy a testreszabhatóság mennyire fontos, amikor kapcsolatokról van szó. Az egyéb új funkciókkal karöltve, mint a selfie matricák vagy az eltűnés mód, amik hamarosan jönnek, a chatjeid vidámak, izgalmasabbak és a valaha volt legegyszerűbben kezelhetők lesznek.
Ezekkel az új funkciókkal tisztán láthatjuk, hogy a Messenger nagyot fejlődött még akkor is, ha ez a legutóbbi fejlesztés nem hozott annyi változást, mint az előző. A testreszabható chatek, a videó beszélgetések, a vizuális eszközök, a chat szobák és minden egyéb újítás felhasználóbarát és megkönnyítik a hétköznapi kapcsolattartást.
A Messenger használata nagyot változott 2020-ban. Mark Zuckerberg áprilisban azt nyilatkozta, hogy a karantén miatt a Messenger videó beszélgetések megduplázódtak, a csoportos videós beszélgetések pedig megtízszereződtek ez alatt az idő alatt! Nem meglepő tehát, hogy most ezekkel az újításokkal jött ki a Facebook. A Messenger már nem csak egy sima chat szolgátatás, ez tisztán látható.
Sajnos a hirdetési lehetőség az alkalmazásban továbbra is elég korlátozottak, de a Facebook ezen a téren is igyekszik fejlődni. A folyamatosan növekvő használatot tekintve nem árt, ha rajta tartjuk a szemünk a Messenger adta lehetőségen. Hiszen ki tudja milyen újításokat kapunk a közeljövőben.