A szépségipari óriás, az Estée Lauder jelenlegi marketing költségvetésének már a 75%-át költi influencer marketingre – írta meg néhány napja az AdWeek.
Ezt a statisztikát Fabrizio Freda, az Estée Lauder elnök-vezérigazgatója hozta nyilvánosságra a cég idei, második negyedéves jelentésében. Ezzel pedig már a digitális marketingen belül is az influencer marketing lett a cég elsődleges marketingeszköze.
„Az online marketingünk 75%-át a közösségi média influencereinek segítségével valósítjuk meg, és ezek a kampányok rendkívül eredményesek.” – nyilatkozta Fabrizio Frada
Az Estée Lauder számára ez a marketing költségvetés átcsoportosítás az utóbbi időben egy nagyobb stratégia részét képzi. Mivel sokkal hatékonyabb és magasabb a megtérülés az influencer marketing területén, így több pénzt tud a cég innovációra és terjeszkedésre fordítani.
A cég egyébként számos influencerrel dolgozik együtt Kendall Jenner-től egészen a mikro-influencer szintig, akár Instagramon, akár Youtubeon.
Elgondolkodtató, ha a világ egyik legnagyobb szépségápolási vállalata az Estée Lauder – ami többek között olyan márkák tulajdonosa, mint a Clinique, a La Mer vagy a Smashbox -, ilyen komolyan veszi az influencer marketinget. Hiszen ez komoly jele lehet a teljes marketing és médiapiac átalakulásának is.
A Statista adatai szerint az Estée Lauder 2017-ben 900 millió dollárt költött influencer marketingre kizárólag az Egyesült Államokban. A Mediakix felmérései szerint pedig a teljes szépségiparban 8,5 milliárd dollárt költöttek influencer marketingre. A tendencia pedig töretlen a Estée Lauder mostani jelentése szerint.
A vállalat bevételein is meglátszik az influencer marketing pozitív hatása. Ebben a negyedévben 14,86 millárd dolláros nettó árbevételt értek el, ami 9%-al több, mint a tavalyi.
Címlapkép: thebeautyinfluencers.com