Hogyan találd meg az egyensúlyt a marketing automatizálás és a személyre szabás között?

Manapság egyre népszerűbb az egyes folyamatok automatizálása és egyre több márka igyekszik megvalósítani azt, hogy minél több feladat automatizálva legyen. A Social Media Today kutatása szerint a marketing csapatok 75%-a már használ valamilyen automatizáló eszközt. – írja az Entrepreneur.

Az egyre növekvő népszerűség mellett azonban egyre több probléma is felmerül. Ugyanez a kutatás ugyanis azt is bemutatja, hogy a marketingesek 61%-a aggódik amiatt, hogy az automatizálások miatt elveszik a személyes kontakt az ügyfelekkel. Az ügyfelek pedig inkább több személyes kontaktra vágynak, nem pedig kevesebbre.

Pontosan ezért fontos megtalálni az egyensúlyt az automatizálás és a személyre szabás között. A túlzott automatizálás miatt a cégek túl megközelíthetetlennek és robotszerűnek tűnhetnek. Azonban az sem jó, ha túlzásba visszük a személyességet, mert az ügyfeleink esetleg nyomulósnak vagy ijesztőnek találhatják. Meg kell találni a tökéletes módját annak, hogy bizalmi kapcsolatot építsünk ki az ügyfeleinkkel. Az alábbi módokon pedig ez sikerülhet is.

Adjunk értékes és naprakész tartalmakat

Az email kampányok hatékony és gazdaságos lehetőségek arra, hogy testreszabott és egyben automatizált tartalmakat biztosítsunk, azonban ezzel is óvatosan kell bánni, nehogy elárasszuk az ügyfél email fiókját. Inkább arra koncentráljunk, hogy releváns és értékes tartalmat adjunk, ami nem túl tolakodó.

A legtöbb ügyfél hozzá van szokva, hogy személyre szabott tartalmakat kapjon, ha például online vásárol valamit. Ha a tranzakciós adatok felhasználásával küldünk neki később tartalmakat, az nem tűnik tolakodónak, mivel teljesen normális, sőt elvárt formája a cég és ügyfél közötti kapcsolattartásnak.

Tartsuk tiszteletben az ügyfél magánéletét

Kutatások szerint az emberek 81%-a szereti azt, ha egy cég megismeri őket és tudja, hogyan lépjen kapcsolatba velük, azonban csak akkor, ha ez nem megy a magánéletük tiszteletben tartásának rovására.

Például az nem túl jó taktika, ha ugyanazzal a tömeg emaillel bombázzuk minden ügyfelünket, amiben ugyanazok az ajánlatok vannak. Az ügyfeleink igényei ugyanis teljesen eltérőek lehetnek. Ezért fontos odafigyelni a célközönségünkre, és eldönteni azt, hogy az adott tartalom által különlegesnek fogja magát érezni, vagy csak egynek a sok közül. A vásárlóink adatait ügyesen és hatékonyan is felhasználhatjuk, azonban nem eshetünk át a ló túlsó oldalára és válhatunk annyira személyessé, hogy az már zavarja az ügyfelet.

Kombináljuk az automatizálást az emberi kapcsolattal

Rengeteg módon szabhatjuk személyre az automatizáló folyamatainkat. Például beleilleszthetjük az adott ügyfél nevét az email megszólításába, hogy úgy érezze, direkt csak neki szól a levél. Ennél már magasabb szint az, ha a cég telefonon felhívja az ügyfeleket, vagy emailt küld neki, esetleg a közösségi médiában lép kapcsolatba vele.

Például, ha az ügyfél valamilyen tartalmat tölthet le a márka weboldaláról, akkor ajánlatos a letöltés után legfeljebb 10 perccel személyesen kapcsolatba lépni vele. Ez 400%-al növeli az esélyét annak, hogy megmarad a lead, a Lead Response Management Study kutatása szerint.

A márka és az ügyfél közötti sikeres és bizalmon alapuló kapcsolathoz tehát meg kell találnunk a megfelelő mixet az automatizálás és a személyesség között.

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest