Hatalmas lehetőség rejlik a Facebook Messenger chatbotokban, amik abban nyújtanak segítséget, hogy közvetlenül és gyorsan elérhesse egy vállalkozás vagy szervezet a követőit és az érdeklődőit.
A Facebook Messenger chatbotjai átlagosan jóval magasabb megnyitási arányra képesek, mint bármely más marketing csatorna. A chatbotok segítségével könnyen felépíthetünk egy listát, amit akár 0-24 órás ügyfélszolgálatra, akár ügyfélkezelésre, akár üzenetküldésre is használhatunk – sok egyéb, kreatív megoldás mellett.
Ebben a cikkben 6 olyan stratégiát mutatunk be a Facebook Messenger chatbotokról, amiket Larry Kim, a MobileMonkey alapítója osztott meg az Inc. magazin olvasóival. A MobileMonkey jelenleg a leggyorsabban növekedő chatbot építő szoltáltatást nyújtó vállalkozás, szóval érdemes odafigyelni rá, amit a cég ügyvezetője, Larry Kim mond.
1. Amit el lehet küldeni emailben, azt el lehet küldeni Messengeren is
Tudtad, hogy a Facebook Messenger chatbotjai átlagosan 80%-os megnyitási aránnyal rendelkeznek? Nem csoda, ha a legtöbb marketinges az email marketing továbbfejlesztett változatát látja benne. Hiszen bármit, amit elküldhetünk emailben, azt elküldhetjük a Messenger segítségével is.
Ráadásul a mostani statisztikák szerint 8x jobb a Messengeren a megnyitási arány, mint az emailben küldött hírleveleknél.
De ha ez az összehasonlítás nem elég, akkor nézzük meg egy kicsit a ROI-kat.
2. Csinálj kérdőíveket a chatbottal
A Messenger chatbotjai kiválóak lehetnek a vásárlói visszajelzések gyűjtésére és piackutatásra is. Megoldható például chatbottal egy vásárlói visszajelző kérdőív, amit automatikusan kiküldhetünk annak, aki vásárolt a webáruházunkban.
Egy chatbot felmérés pedig akár dupla – vagy akár háromszoros – konverziót is képes elérni a hagyományos, online kérdőívekkel szemben. Hogy miért? Mert a chatbotok megkönnyítik a kérdőív kitöltésének a lehetőségét. Nem szükséges idegen oldalakra elnavigálni, nem szükséges újra megadni a személyes adatokat, hanem egyszerűen csak a Messenger alkalmazáson belül rábökni 2-3 válaszra.
3. Támogasd az értékesítést a chatbottal
Sokkal kényelmesebb és gyorsabb kapcsolatba lépni egy vállalkozással (vagy márkával) a Messengeren keresztül, közvetlen üzenetben, mint bármilyen más módon. (Pl. a klasszikus email vagy telefon).
Az 1-800-Flowers chatbot például képes lebonyolítani már egy egész virágrendelési folyamatot. Az ügyfelek közvetlenül a Messengeren megadhatják a címzett nevét és címét, így extra lépéseket von ki a vásárlási folyamatból a chatbot. Nem irányít át rögtön új oldalra és nem kér el felesleges adatokat újra. (Bár Európában a GDPR szabályozásnak pontosan nem tudom, hogyan felelne meg egy ilyen chatbot, de a lehetőségeket elég jól szemlélteti.)
4. Építs kapcsolatot a chatbottal
Egy chatbot segítségével könnyen küldhetsz rövid és könnyen értelmezhető tartalmakat is – amik hosszú távon megszilárdítják a kapcsolatod a követőiddel. Küldj például egy képet, egy gyors tippet vagy egy rövid útmutatást valamihez, amire szüksége lehet a követőidnek. De akár a blogcikkeid vagy a videóid megosztására is tökéletesen alkalmas egy chatbot.
Például egy jógastúdió nyugodtan küldhet Messengeren naponta egy-egy rövid mantrát vagy inspiráló idézetet. Hogy átültethesd a saját vállalkozásodra ezt a gondolatmenetet, tedd fel magadnak a következő kérdést:
„Milyen rövid és könnyen emészthető tartalmat tudok megosztani a követőimmel, amiket Messengeren egyszerűen el is tudok küldeni?”
5. Használj automatikus választ
Ha magasabb szintre akarod emelni a Messenger chatbotjaid tudását, akkor használhatsz automatikus válaszadó chatbotot is. Ezek úgy működnek, hogy előre programozott válaszokat tud a csevegéshez fűzni egy-egy feltett kérdésre a chatbot attól függően, hogy milyen válaszokat ad rá a felhasználó.
Tökéletesen lehet ilyen módszerrel kvízeket vagy teszteket összeállítani. Ha pedig egy felhasználó ki akarja tölteni őket, akkor automatikusan csatlakozni fog a Messenger listánkhoz is – így pedig később tudunk neki másfajta üzeneteket is küldeni chatbot segítségével.
6. Tedd kényelmesebbé a követőid életét
De akár időpontfoglalást is el tudunk végeztetni a chatbotokkal. A Kayak.com chatbotja például lehetővé teszi az ügyfelei számára, hogy akár az egész nyaralásukat megtervezhessék anélkül, hogy el kellene hagyniuk hozzá a Facebook Messenger alkalmazását.
A Kayak.com chatbotja először megkérdezi, hogy szállodát vagy repülőjegyet akarunk-e foglalni, majd az ezt követő válaszok mind-mind tovább specifikálják az utazáshoz szükséges szolgáltatásokat és termékeket. A felhasználók visszajelzése pedig pozitív, tehát ez a chatbot megoldás bejött a cégnek.
Függetlenül tehát attól, hogy a te vállalkozásod milyen tevékenységet végez, szinte biztos, hogy létrehozhatsz egy olyan Messenger chatbotot, ami a felhasználók életét segíti és leegyszerűsíti.