Az 5 leggyakoribb tartalommarketing hiba

A tartalommarketing az egyik legjobb befektetés, amit egy kisvállalkozás hosszú távon kamatoztathat. A Content Marketing Institute felmérése szerint, a tartalomra a marketingszakemberek 92%-a üzleti eszközként tekint.

Nem csoda tehát, ha egyre több helyen hallani és olvasni a tartalommarketing fontosságáról. Ha azonban már te is belekóstoltál a tartalomgyártásba, akkor pontosan tudod, hogy ez a terület rendkívül időigényes (ha folyamatosan csinálod) és nem térül meg egyik napról a másikra.

Ráadásul a tartalomgyártás egy rendkívül zsúfolt piac, hiszen tartalmat előállítani még így is az egyik legolcsóbb marketingeszköz. Viszont ha jól használod hosszú távon, akkor annak meglesz az eredménye.

Ezt a cikket azért írtuk, hogy felhívjuk a figyelmed 5 olyan hibára, amit a leggyakrabban követnek el a cégek a tartalommarketing területén.

1. hiba: Ne használjuk a régi tartalmakat, hanem mindig készítsünk újakat

Egy minőségi tartalom előállítása sok időt és erőforrást igényel. Ezért az a megközelítés, hogy „gyorsan csináljunk valamit, ami most felkapott”, nem nyerő ötlet hosszú távon. A legjobb tartalomgyártók olyan cikkeket írnak és olyan videókat készítenek, amiket később is fel tudnak használni.

Miért fontos ez? Mert ha egy tartalmat többször is fel tudsz használni – a benne lévő érték miatt -, akkor a befektetett idő és erőforrás megtérülése magasabb lesz. Csinálj tehát olyan örökérvényű tartalmakat, amik akár még évek múlva is megállják a helyüket.

2. hiba: Ha jó a termék, nem kell sok tartalom hozzá

Legyen mindig elegendő és jó minőségű tartalom az értékesítési folyamat összes szakaszára. Egy értékesítési folyamatban több olyan szakasz is lehet, ami bár ugyanannak a célközönségnek szól, mégsem ugyanolyan benne a felkészültségi szintje mindenkinek.

Ha mondjuk egy online képzést akarsz eladni, akkor fontos, hogy ne csak a képzés elkészítésére fókuszálj. Igaz, az fogja a céget és téged is eltartani, de nem minden érdeklődőd lesz vevő rá azonnal. Fontos, hogy készíts e-könyveket, esettanulmányokat, cikkeket és videókat is belőle. Külön azoknak, akik még teljesen kezdők a témában és külön azoknak is, akiket már csak egy lépés választ el attól, hogy megvásárolják a fizetős képzést.

Elsőre most lehet, hogy sok tartalomnak tűnik, de hidd el, megéri. A legtöbb ember nem vásárol azonnal, így szükség van rá, hogy amíg meghozza a döntést, addig ellássuk a legjobb és legrelevánsabb információval – azaz tartalommal.

3. hiba: A felhasználók vagy követők által készített tartalom nem használható

Tévhit, hogy azokat a tartalmakat nem lehet felhasználni, amiket a követőid, a vásárlóid vagy a felhasználóid készítenek. Biztosan olvastál már te is vásárlói véleményeket, igaz? Sőt, biztos vagyok benne, hogy láttál már olyan montázst is, ahol az emberek úgy szelfiznek, hogy közben használnak egy terméket? Ezek mind jó példák arra, hogy a követőid is képesek jó minőségű tartalmat készíteni, aminek a felhasználása igazából csakis tőled függ.

A Reevoo által készített tanulmányból kiderül, hogy a közösségi média felhasználók 70%-a sokkal jobban bízik egy vállalkozásban, ha más felhasználóktól hall véleményt vagy információt az adott cégről.

Ennek tudatában akár ösztönözheted is a követőid vagy az ügyfeleid arra, hogy készítsenek olyan tartalmat, amit ők is és a vállalkozásod is fel tud használni. Igaz, ez megkövetel egy kis kreatív munkát tőled és a csapatodtól, de hosszú távon ez is meg fogja érni.

4. hiba: Nem elemezzük a tartalmak statisztikáit

Az egyik legnagyobb hiba, amit a tartalommarketinggel kapcsolatban elkövethetünk, ha nem vesszük a fáradságot a teljesítmények elemzésére. A tartalommarketing lényegében adatmarketing. Hiszen ha tudjuk, hogy mi működik, hogy mire van szüksége a követőinknek, akkor birtokában vagyunk azoknak az adatoknak, amikre a jövőben tartalmat és terméket lehet fejleszteni.

Ha például tudjuk, hogy a videós tartalmaink sokkal több nézőt és érdeklődőt vonzanak, mint az írott tartalmak, akkor a jövőben az erőforrásokat átcsoportosíthatjuk a videókra. Az adatok segítségével optimalizálhatjuk a költségeket és az időt is, ami végső soron javítani fogja a konverziót is.

Bár fontos megjegyezni azt is, hogy tartalommarketing esetén az adatokat nem szükséges naponta vagy hetente felülvizsgálni, hiszen ez rövid idő ahhoz, hogy érdemi következtetést le tudjunk vonni. De kéthavonta, negyedévente érdemes időt szánni rá.

5. hiba: Nem reklámozzuk eléggé a tartalmat

A cikk végére hagytam a legnagyobb hibát mind közül. Tévhit ugyanis, hogy egy cikk vagy videó akkor van kész tartalommarketing szempontból, ha közzétettük a blogon vagy a Youtubeon. Valójában ez a marketing szempontból még csak a 0. lépés.

Fontos elkülöníteni a gyártás és a marketing folyamatokat. Hiszen hiába jó a tartalom, ha azt senki nem látja. Ha a teljes folyamat a 100%, akkor a tartalom gyártásra úgy tekintsünk, mint a folyamat 20%-a, a tartalom promózására pedig úgy, mint a folyamat 80%-a.

Durva? Lehet, de ha látható eredményt akarsz, akkor nincs más módszer. Promózd a tartalmaid, ahol csak tudod. Facebook, Instagram, Email lista, Youtube, Twitter, fizetett hirdetés, affiliate partnerek, stb… Minden jó, ami új látogatókat hozhat.

Ha a fent leírt 5 hibát a jövőben elkerülöd, akkor biztos lehetsz benne, hogy eredményesebb és hitelesebb lesz a tartalommarketinged. Ami jót fog tenni a hírnevednek és végső soron a vállalkozásod eredményén is meg fog látszani.

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest