A Facebooknak havonta 2,38 milliárd aktív felhasználója van, amiből 1,56 milliárdan napi szinten használják is a platformot. Nem véletlen, hogy szinte az összes marketing szakértő támogatja a Facebook hirdetéseket valamilyen formában.

De vajon hogyan lehet a leghatékonyabban bővíteni a közösséget, az érdeklődőket és az ügyfeleket a Facebook hirdetéseinek a segítségével úgy, hogy közben ne költsük rá még a gatyánkat is? Erről a témáról került fel nemrég egy nagyon hasznos cikk a ClickFunnels blogra.

Kezdjük a legelején: mik azok a Facebook hirdetések?

A Facebook hirdetés gyakorlatilag egy fizetett közösségi üzenet, amit a vállalkozások azért hoznak létre, hogy a termékeiket vagy a szolgáltatásaikat eljuttassák az adott célközönségnek.

A hirdetések lehetnek képek, videók vagy akár képek diavetítései is. (Plusz van néhány haladó formátum is, de azokba most itt nem mennék bele.) Hirdetésektől függetlenül a célközönség elég jól paraméterezhető, így csak azok fogják látni a hirdetéseinket, akik megfelelnek a beállított kritériumoknak. (Hely, kor, érdeklődési kor, stb.)

A hirdetések megjelenhetnek asztali számítógépen és mobilon is – ezek is külön paraméterezhetőek. Illetve akár egyszerre az Instagramon is futatthatjuk a Facebook hirdetéseinket. Az alapok után viszont térjünk is rá a lényegre:

Mennyibe kerülnek a Facebook hirdetések?

Röviden: attól függ.

Sok különböző tényező együttállásától függ, hogy egy adott hirdetés mennyibe is kerül. Függ attól, hogy milyen/mekkora célközönségnek hirdetünk, hogy milyen piaci szegmensben vállalkozunk, hogy milyen a hirdetés minősége, valamint attól is, hogy mekkora költségvetést szánunk az ajánlattételi stratégia meghatárázásánál.

A költségkeretetnél egy olyan összegre kell gondolni, amit egy hirdetési kampányra szánunk. Ezt az összeget mi határozzuk meg és a Facebook ezt a keretet soha nem fogja túllépni – így biztonságban érezheted magad.

Költségvetésből két típus létezik a Facebook hiredetéseknél:

  1. Napi költségkeret: amivel a napi költési limetet tudod meghatározni.
  2. Kampány (vagy élettartam) költségkeret: amival az adott kampány (vagy adott időre) meghatározott költségkeretet lehet beállítani.

A Facebook hidetéseknek van egy olyan opciója is, amivel automatikusan beoptimalizálhatóak a hirdetések. Ebben az esetben meg lehet például határozni, hogy napi 5 konverzióig fussanak a hirdetések, így amint megvan aznapra az ötödik megrendelés, akkora hirdetések automatikusan leállnak.

De ha teljesen kezdő vagy még a témában, akkor érdemes elolvasnod a Facebook hirdetői súgóközpontját is, mert ott számos hasznos útmutatót és gyakorlati tippet kaphatsz a témában.

Miért fontosak a Facebook hirdetések és milyen szerepet töltenek be az értékesítési folyamatban?

Ahogy azt már rögtön a cikk elején is írtam, az internet felhasználóinak nagy része elérhető Facebookon, ezért a Facebook hirdetések létjogosultságáról és a fontosságáról talán nem is érdemes többet beszélni.

A Facebook hirdetések azonban nem csak ezért kikerülhetetlenek, hanem azért is, mert az egész értékesítési folyamatban meghatározó szerepet tölthetnek be – ha jól csinálja őket az ember.

Abban a pillanatban, amikor egy Facebook hirdetést közzéteszünk, az eredmények gyakorlatilag azonnal mérhetővé válnak. Látni fogjuk, hogy hány embernek jelent meg a hidetésünk, hogy hányan kattintottak rá, hogy mennyire ítéli relevánsnak a Facebook hirdetési rendszere a hirdeétünk és ha ez nem lenne elég, rögtön javaslatokat is kínál arra, hogyan tehetnénk hatékonyabbá őket.

Ezeknek a statisztikáknak köszönhetően , az értékesítési folyamat vagy az értékesítési tölcsér első fázisa lehet a Facebook hirdetés. Innen hozhatunk látogatókat a tartalmainkra vagy a videóinkra, és innen tehetünk egy érdeklődőt követővé, ügyféllé, majd elkötelezett márkaépítővé is akár.

7 módszer a Facebook hirdetések költségeink a csökkentésére

Most, hogy átvettük az alapokat és megnéztük a Facebook hirdetések működését is, nézzük meg hogyan optimalizálhatjuk a hirdetési költségeket úgy, hogy közben a konverziós arányt növeljük.

1. Szerezzünk magasabb minőségi pontszámot (régi relevancia pontszám)


Egy hirdetés minőségi rangsorolásának pontszáma a hirdetés pozitív és negatív visszajelzésein alapul. Minél több pozitív interakciót kap egy hirdetés a célközönségtől, annál magasabb lesz a minőségi mutatója. A minőségi mutatót a “Hirdetések” fülön találhatod a hirdetéskezelőben.

A minőségi mutató ó”realtime”, azaz folyamatosan frissül. Éppen ezért érdemes folyamatosan ellenőrizni és megbizonyosodni róla, hogy a célközönség számára valóban releváns a hirdetés. Minél alacsonyabb ugyanis ez a mutató, a hirdetés annál drágább lesz. Viszont az is igaz, hogy minél jobb, annál olcsóbb és hatékonyabb lesz.

2. Távolítsuk el az átfedő célközönséget


A Facebook hirdetéseknél elérhető egy “célközönség átfedés” funkció, aminek a segítségével eltávíthatók az átfedések a célközönségben. Ez azért fontos eszköz, mert ha átfedés van jelen egy célközönségnél, akkor az megnövelheti a hirdetési költségeket.

Ha eltávolítjuk az átfedő célközönségeket, akkor a hirdetéseink nem fognak versenyezni ugyan abban a célközönségben, azoknak pedig nem fog megjelenni, akik csak valamilyen kapcsolódó érdeklődési kör miatt kerültek bele a célközönségünkba.

3. Növeljük az átkattintási arányt azzal, hogy optimalizáljuk a hirdetés tartalmát


A magasabb átkattintási arány (CTR) azt jelenti, hogy többen kattintanak a hirdetésünkre. Ez azt is jelenti, hogy több követőt, több olvasót, több látogatót szerzünk, ami egyrészt növeli a relevancia pontszámot, másrészt pedig csökkenti az átkattintási költséget (CPC).

A CTR növekedése és a CPC csökkenése egy azonnali visszajelzés arról, hogy a hirdetés jól teljesít. Hiszen a legfontosabb kritériumnak tökéletesen megfelel: azaz nem csak cselekvésre ösztönöz, hanem teljesíti is azt.

4. Optimalizáljuk a Facebook Pixelt


A Facebook Pixel két dologra jó:

1. A Facebook Pixelnek köszönhetően tudjuk nyomon követni a konverziókat. Ez pedig lehetővé teszi számunkra, hogy növelni tudjuk a hatékonyságot és hogy optimalizálni tudjuk a hirdetéseinket a maximális eredmény elérése érdekében.

2. A Facebook Pixel segítségével új célközönséget is építhetünk, azokból a felhasználókból, akik valamilyen oldalt megnéztek, miután a hirdetésünkre kattintottak. Ennek a funkciónak köszönhetően könnyű remarketing kampányokat készíteni.

A remarketing működése egyszerűen: ha megnézed a Media Markt oldalán a legújabb smart TV-t, akkor a Facebook Pixel miatt látod a Facebookon és az Instagramon is ugyan annak a TV-nek a hirdetését napokig.

A Facebook Pixel megfelelő beállítása mára gyakorlatilag elengedhetetlenné vált, ha valaki hosszú távban gondolkodik. Ha a cikkből csak ezt az egy tanácsot fogadod meg és beállítod (vagy egy szakemberrek beállíttatod) megfelelően a Facebook Pixelt, látványos javulást tapasztalhatsz a közeljövőben.

A Facebook Pixel megfelelő beállítása elengedhetetlen minden hosszú távú hatékony Facebook hirdetéshez, és valószínűleg a legnagyobb hatással lesz a cikkben tárgyalt dolgokra.

5. Tanuljunk a korábbi eredményekből


Ha már egy ideje használjuk a Facebook hirdetéseket, akkor szánjunk egy kis időt a korábbi hirdetésink eredményeinek az áttekintésére.

Ha már egy ideje használjuk a Facebook hirdetéseket, akkor szánjunk egy kis időt a korábbi hirdetésink eredményeinek az áttekintésére.

Nézzük meg a korábbi relevancia pontszámainkat. Nézzük meg, mennyi követőt, érdeklődőt és vásárlót sikerült elérnie egy-egy korábbi hirdetésnek. És úgy összességében, szűrjük le, hogy melyik hirdetésünk hogyan teljesített.

Ha egy kis időt áldozunk erre, akkor a jövőben sokkal hatékonyabbak lehetünk. Hiszen ami nem működött, azt dobhatjuk a kukába, ami pedig igen, azt másolhatjuk valamilyen formában – ahogy az aktuálus hirdetések vagy kampányok megengedik azt. Így nem kell majd minden hidetésnél újra és újra a nulláról kezdened.

6. Újracélzás / remarketing


A 4. pontnál már említés szintjén szóba került a remarketing. Most pedig külön is felhívnám rá a figyelmet, mert kimondottan ajánlott foglalkozni vele, ha növelni akarjuk az eredményeket.

A Facebook Pixel lehetővé teszi, hogy célközönségeket építsünk olyan felhasználókból, akik korábban már meglátogatták az oldalainkat. De itt nem áll meg, mert létrehozhatunk ennek alapján akár “hasonmás célközönséget” is, vagy akár összefoghatunk más vállalkozásokkal, akikkel együtt megoszthatjuk egymás között a célközönségünket. (Igen, van ilyen is.)

Általánosságban elmondható, hogy egy remarketing hirdetés átkattintási költsége (CPC) kevesebb, mint a “sima” hirdetéseké. Ezenkívül pedig még érdemes megemlíteni, hogy az újracélzással azokat az embereket érhetük el, akik már érdeklődtek valami iránt, viszont még nem vásároltak. (A korábbi TV-s példa erre egy jó hasonlat volt.)

7. Használjuk gyakrabban videó hirdetéseket


A videó formátumú hirdetések a Facebookon kevesebb pénzbe kerülnek, mint a képes hirdetések. A jó videó hirdetéseknél a CPC általában alacsonyabb, mivel a Facebook mostanában kiemelten támogatja ezt a megjeleítési módszert.

Csinálunk egy kreatív és cselekvésre ösztönző videót. Próbáljuk meg a “sima” képi hirdetés üzenetét átadni egy rövid, de lényegretörő videóban.

Ha a fenti 7 módszert alkalmazzuk (akár együtt, akár külön-külön), jó eséllyel akár drasztikusan is csökkenthetjük a mostani Facebook hirdetési költségeinket. És minél kevesebbe kerül egy-egy új érdeklődő megszerzése, annál több pénz marad a hirdetési költségkeretben, amit újabb érdeklődőkre költhetünk.