Fiatal tehetség: Milyen tanácsot adhat neked egy 14 éves sikeres amerikai vállalkozó?

Mikaila Ulmer még csak 14 éves, de máris többet tud a bizniszről, mint sok felnőtt társa.

Mikaila csupán 4 éves volt, amikor megalapította a Me & the Bees Lemonade cégét, és az elmúlt 10 évben több mint 1 millió üveggel adott el 1.000 üzletben Amerika szerte. Többek között a Whole Foods és a Macy’s is forgalmazza a termékeit.

Mikaila az amerikai „Shark Tank” műsorban tűnt fel, amely alapjául szolgált a nemrégiben futó magyar „Cápák között” műsornak is. A műsorban 60 ezer dollár értékű befektetést kapott Daymond John-tól, a műsor készítőjétől. A kislány rendszeresen beszél vállalkozói rendezvényeken, és ő mutatta be a színpadon a volt amerikai elnököt, Barack Obamát is a The United State of Women Summit rendezvényen.

kép forrás: www.meandthebees.com

Egy ilyen vállalkozás mellett nem lehet könnyű a tanulmányokat is folytatni, azonban a lány bebizonyítja, hogy a kor semmiképpen sem akadályozza meg.

„Mindegy hány éves vagy, mindig van mit tanulnod. És mindegy hány éves vagy, mindig van mit tanítanod” – mondta Mikaila a CNBC Make It oldalának.

A lány önbizalma természetesen nem volt mindig ennyire egyértelmű. A fiatal vállalkozónak meg kellett dolgoznia érte. Mikaila bevallása szerint nagyon ideges volt, amikor 8 éves korában workshopokat kezdett el vezetni az idősebb gyerekeknek az iskolában.

„Egy méhkaptárban mindenki szorosan együtt dolgozik. Nagy a nyüzsgés, mindenki folyamatosan kommunikál és dolgozik.” – mondja a lány arra, hogy honnan merített önbizalmat.

Mikaila 4 évesen kezdte el a vállalkozását, miután egy héten belül egymás után kétszer is megcsípték a méhek. Ahelyett, hogy félni kezdett volna tőlük, a szülei bátorítására egyre többet tanult meg ezekről a rovarokról, és helyükről a táplálékláncban.

Nagyjából ugyanekkor a család kapott egy szakácskönyvet a dédmamától, amiben találtak egy régi lenmag limonádé receptet. Mikaila elhatározta, hogy ha a limonádét a helyi méhészektől kapott mézzel ízesítve készíti el, azzal támogatja a méhek fennmaradását is.

kép forrás: www.meandthebees.com

Még ennek az évnek az őszén a szülei biztatására a lány benevezett egy gyerek biznisz versenyre a szülővárosában, a texasi Austinban. A termék hatalmas siker lett és megszületett a Me & the Bees Lemonade.

A kislány azóta folyamatosan bővíti a céget a szülei segítségével, akik mindketten üzleti iskolát végeztek. A cég egyik legújabb terméke a méhviaszos ajakápoló. Emellett Mikaila 2017-ben elindította a The Healthy Hive Foundation non-profit szervezetét, amely kutatásokat végez, oktatásokat tart és védi a méheket.

A Me the Bees Lemonade a profitja 10%-át folyamatosan odaadja a méhek megőrzéséért felelős csoportoknak.

Mikaila a tanulmányi szünetekben általában sokat utazik, beszédeket tart és új termékeken töri a fejét. Emellett egy fiatal vállalkozóknak szóló könyv megírását is elvállalta társzerzőként. A kislány nem tagadja, hogy nem akar megállni a limonádéknál, folyamatosan bővíteni szeretné a termékpalettát. Bevallása szerint ő szeretne lenni a „limonádék Hello Kittyje”.

„Mindig azt mondom, hogy fontos úgy álmodni, mint a gyerekek. És gyerekként úgy gondolom, hogy ez a tökéletes kor arra, hogy kitaláljuk, mit szeretünk, és hogy új dolgokat próbáljunk ki, valamint, hogy kockázatot vállaljunk.” – mondja a 14 éves tehetséges vállalkozó.

Mikaila története mindannyiunkat inspirálhat, és megmutatja azt, hogy mindegy hány évesek vagyunk, mindig csak rajtunk múlik, hogy sikerre vigyük az álmunkat.

Ezt a cikket a CNBC make it cikkje inspirálta.

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest