A sikeres értékesítők mind birtokában vannak azoknak a tulajdonságoknak, amik által a vásárlói élményt felejthetetlenné tehetik. Hiszen az értékesítési folyamat az, ami által egy érdeklődőből hűséges vásárló lehet, így egyáltalán nem mindegy, hogy milyen teljesítményt nyújtasz.

Itt az 5 legfőbb tulajdonság, amire minden jó értékesítőnek szüksége van:

1. Prioritások felállítása

Minden értékesítő elfoglalt és sűrűek a napjai. Miért van akkor az, hogy a sikeres értékesítők mindent képesek kézben tartani és nyugodtak maradni, míg mások folyton stresszesek és túlterheltek? A kulcsszó a prioritás. A sikeres értékesítők tudnak priorizálni és ezáltal a tényleg fontos feladatokat végzik el, nem hagyják, hogy az apró-cseprő dolgok stresszeljék őket.

És priorizálás alatt nem csak egy egyszerű to do listára gondolunk. Az amerikai Center for Sales Strategy szerint az ABC módszert érdemes alkalmazni. Eszerint az „A” kategóriába tartoznak azok a projektek, amik életbevágóak a cég sikere és fennmaradása érdekében. A „B” kategóriába tartoznak azok, amik fontosak, de várhatnak pár napot, mint például egy ügyfél utánkövetése. A „C” kategóriába az abszolút alacsony prioritást igénylő feladatok kerülnek. Mindig ABC sorrendben végezd ezeket a feladatokat, és mindig tedd be az új feladatokat a megfelelő kategóriába.

2. Tárgyalás

Mindegy, hogy mit ad el, egy értékesítőnek tudnia kell tárgyalni. A sikeres tárgyaláshoz pedig egyrészt elengedhetetlen, hogy megértsd a másik fél szükségleteit és vágyait. Másrészt azonban a személyiségét is meg kell értened.

Már az értékesítési folyamat elején mérd fel, hogy ki is az ügyfeled. Nem azt mondom, hogy küldj neki egy személyiségtesztet, ennél sokkal kifinomultabbnak kell lenned. Inkább tanulmányozz erről szóló könyveket, hogy mindig fel tudd mérni az alap személyiségjegyeket. Ez azért fontos, mert minden embernek más a személyisége, így más módon tudod megfogni őket, máshogyan fogsz tudni eladni nekik. Ami az egyiknél működik, az a másiknál nem biztos, hogy fog.

Például ismerd meg, hogy inkább racionális, vagy érzelmi alapon döntő emberrel van dolgod. Ha racionális, akkor logikus indokokkal fogod meggyőzni. Azonban az érzelmi alapokon döntő embereknek kizárólag érzelmeket fogsz tudni eladni, őket nem érdekli a logika.  

3. Verbális kommunikáció

Gondolom nem ér váratlanul, hogy egy jó értékesítő mindig nagyon jó kommunikátor. Az egész cég sikere múlik azon, hogy egy értékesítő hogyan bánik az ügyféllel. A legsikeresebb cégek mindig híresek a legendásan jó ügyfélélményről.

Egy jó értékesítő mindig empatikus és rugalmas, könnyen alkalmazkodik az ügyfél kommunikációjához és igényeihez, pozitív és tisztában van azzal, hogy ő az egész céget képviseli viselkedésével.

4. Írás

Oké, egy jó értékesítő nem kell a következő J.K.Rowling legyen, azonban tudjon jól írni, tudja jól kifejezni magát írásban. Egy ügyfél nem fog megbízni valakiben, aki nem tud egy értelmes mondatot összerakni, és nem fogja komolyan venni akkor sem, ha a levele tele van elütésekkel.

Ha jobb szeretnél lenni írásban, akkor olvass sokat olyanoktól, akik ezt már mesterire fejlesztették. Egy jó értékesítő nem szuperlativuszokban ír és beszél, nem kell csöpögősnek vagy nyomulósnak lenni. Inkább koncentrálj az érzelmi kapocsra az ügyféllel és meglesz a siker.

5. Testbeszéd

A verbális kommunikáció után beszélnünk kell a nonverbális kommunikációról is. A testbeszéd szerepe nagyon is fontos egy értékesítési folyamat során. Nem mindegy, hogy a testbeszéded szorongást és félelmet sugall, vagy pedig önbizalmat és könnyedséget.

Tanuld meg, hogyan sugározhatod ezt, és legyél mindig tudatos, amikor éppen egy ügyféllel vagy. Húzd ki magad, húzd hátra a vállad, nyisd meg a mellkasod. Állj egyenesen, mosolyogj és gesztikulálj természetesen.

Ha ezeket a tulajdonságokat elsajátítod és tökélyre fejleszted, akkor a legjobb értékesítők ligájához fogsz tartozni.

Kitűzés a Pinteresten