Az Instagram remek felület a fotók megosztására, az új trendek felfedezésére és a celebek és hírességek követésére. Az oldal azonban kezd ennél jóval több lenni, és a nagy márkák már látják benne a lehetőséget – írja a CNN business.
Mostanáig a cégek csak hirdetési felületként használták az Instagramot, hogy elérjék a vásárlóikat. Azonban az Instagram új lehetőségeket kínál arra, hogy már vásárolni is lehessen. Habár a fejlesztés még meglehetősen kezdetleges, a nagy márkák, akik esetleg pár éve lemaradtak az Amazon térhódításáról, most előre akarnak törni, hátha ez lesz a következő nagy dobás.
Márciusban az Instagram egy új vásárlási lehetőséget mutatott be, amelynek segítségével néhány nagy márkánál már közvetlenül az applikáción belül lehet vásárolni. Ezt megelőzően a felhasználóknak el kellett hagyni az Instagram felületét és a átmenni az eladó weboldalára. Egyes elemzők szerint ez kényelmetlen volt sokak számára.
Ez a funkció már sok nagy cégnek felkeltette a figyelmét, akik a hatalmas Instagram követő táboruknak így közvetlenül is tudnak értékesíteni. Az Adidas például úgy veszi hasznát az Instagram új funkciójának, hogy egy új ruházati és edzőcipő kollekciót dob a piacra.
„A fogyasztóink sok időt töltenek az Instagramon”- állítja Emily Maxey, az Adidas marketing alelnöke. „A fogyasztóink az Instagramon ismerik meg a termékeinket, lépnek kapcsolatba a barátaikkal, hogy véleményt formáljanak róla, és végül, hogy meg is vegyék. „
Az Instagram új funkciója nagyon hasonlít Kína vezető közösségi média applikációjára, a WeChat-re. A WeChat-en már lehetőség van az alkalmazáson belüli vásárlásra.