Angliában pörög az étel alapanyag csomag kiszállítás – a Gousto már 100 millió fontot csinál vele évente

A BBC minden héten a The Boss sorozatában bemutat egy cégvezetőt a világ bármely tájáról. Ezúttal Timo Boldtot, a Gousto nevű étel alapanyag csomagokat forgalmazó és küldő cég alapítóját és vezetőjét ismerhetjük meg.

Honnan indult a cég ötlete?

Timo Boldt 26 évesen pénzügyi szakembereként dolgozott és soha nem volt ideje bevásárolni menni. Azonban szeretett egészséges ételeket enni, és olyan alapanyagokra vágyott, amelyekkel ezt egyszerűen megteheti otthon anélkül, hogy bevásárolni kéne mennie.

Ha volt is ideje főzni, akkor a fiatal férfi sokszor belekeveredett az internetes receptekbe és sok maradékot kellett kidobnia. A saját problémájára akart tehát megoldást találni, a saját életét megkönnyíteni.

Timo alaposan utánakeresett a dolognak és az internetes kutatásai során arra jött rá, hogy neki, és a többi időhiánnyal küzdő embernek arra van szüksége, hogy a különböző ételekhez szükséges alapanyag csomagokat házhoz kapják. Ez a csomag tartalmazza a pontosan kiszámolt szükséges hozzávalókat, valamint a könnyen következő receptet is.

Ennek már 7 éve. Már ebben az időben is voltak hasonló cégek, mint a német HelloFresh. Timo úgy gondolta, hogy a piacnak még bőven van szüksége ilyen cégekre, ezért felmondta a pénzügyes állását és elindította a Gousto nevű vállalkozását.

Napjainkban…

Mára a cég éves bevétele eléri az 1 millió fontot és olyan versenytársakkal játszik egy ligában, mint a Simpy Cook és a Mindful Chef. A hasonló alapanyag szállító csomagok biznisze virágzik manapság, és várhatóan globálisan a szektor 9 milliárd dolláros bevételt könyvelhet 2025-re.

A Gousto jelenleg éppen létszám bővítés alatt áll, a mostani 500 alkalmazottból hamarosan 1200 lesz. Tehát mondhatjuk, hogy a cég már rég nem az a kisvállalkozás, ami Timo lakásából indult. Amikor a férfi elindította a céget, a saját 75 ezer fontnyi megtakarítását használta fel, valamint további 130 ezer fontot gyűjtött össze barátoktól és családtagoktól.

„Kezdetben a saját nappalimból csináltam mindent. Magas fizetésem volt a pénzügyi szektorban, de ezt feladtam azért, hogy minden álló nap recepteket próbálgassak. Hamarosan a barátaim és a családom lettek a tesztalanyaim.”

Kép forrása: gousto.co.uk

Timo az első három évben nem is tudott fizetést adni magának. Saját bevallása szerint emberfeletti optimizmusa segítette át ezen az időszakon. Mint a legtöbb cég alapító, a kezdetekben ő csinált minden munkát és ez hatással volt a magánéletére is.

„A saját mobilszámomat adtam meg a vásárlóknak, akik éjjel 12-kor is hívtak, hogy hol van a csomagjuk. A feleségem nem kimondottan örült ennek. Hamar megtanultam, hogy ki kell vonnom magam a biznisz ezen részeiből.”

A cég szépen lassan építette fel a hírnevét és online jelenlétét. A hírük főként szájról-szájra terjedt, de az online hirdetéseknek is köszönhető. Timo emellett feltűnt a BBC vállalkozói TV showjában, a Dragons’ Den-ben 2013-ban, azonban sajnos nem tudott onnan befektetőket szerezni. Ez valószínűleg amiatt történt, mert elmondta, hogy akkor éppen évente 25 ezer fontot bukott a cég és már máshonnan érkezni fog befektetés.

Mára a cég központja London Hammersmith kerületében található, illetve saját gyáruk van Lincolnshireben, ahonnan havonta átlagosan 250.000 alapanyag csomagot küldenek ki havonta. Az átlag vásárlójuk a 40 év körüli szülő kisebb gyerekekkel.

A termék nem kifejezetten olcsó. Jelenleg egy két receptet tartalmazó doboz két főre 24,99 fontba kerül, ez tehát fejenként 6,25 font. Timo szerint a cégnek sikerült 2017-ben is faragni az áraiból a növekedésnek köszönhetően, és továbbra is ez a céljuk. Azt szeretnék, ha mindenki megengedhetné magának ezt a szolgáltatást.

Kép forrása: gousto.co.uk

A cég azonban továbbra is veszteséges. Timo szerint azért, mert inkább a gyors növekedésre koncentrálnak a profit helyett és folyamatosan új dolgokba fektetnek be a növekedés érdekében.

A Gousto és hozzá hasonló ételküldő szolgáltatások vitathatatlanul egyre népszerűbbek főként a fiatal családok körében. Azonban az is tény, hogy ez a fajta modell rengeteg extra műanyag csomagolással jár, ami szintén egyre fontosabb a világban. A műanyag hulladék csökkentése egy olyan kihívás, amivel a Goustonak és minden hasonló cégnek meg kell küzdenie a következő években.

Legális dopping a bizniszednek

A tökéletes hozzávaló, ami segít megalkotni egy fenomenális marketing gépezetet. Mi vár rád a Bajnokok Reggelije hírlevélben? Könnyen alkalmazható marketing ötletek, aktuális hírek az online marketing világából, napindító motivációk és még sok-sok különlegesség… 🚀

Megosztás
Email
LinkedIn
Pinterest