A Kylie Jenner alapította Kylie Cosmetics sikeréről már írtunk korábbi cikkünkben is. A cég hihetetlen közösségi média elkötelezettséget épített fel a követői körében anélkül, hogy egy dollárt is költött volna hirdetésekre – osztotta meg a BrandTotal kutató oldal a Mobile Marketerrel. Ezzel a követői táborral ők a legjobbak a kozmetikai márkák körében.
A cég közösségi média aktivitásának 82%-a az Instagram, 11%-a a Facebook és 6%-a a Twitter felületén történik. Mindezt tisztán organikus növekedéssel érték el. Őket követi a Huda Beauty, amit Huda Kattan sminkes indított, ő szintén hirdetések nélkül érte el ezt az eredményt.
Az Instagram a legnépszerűbb platform a kozmetikai márkák körében, kivéve a L’Oréal-t, akik 93%-ban a Google-ön és a YouTube-on hirdetnek.
A Facebook a második legnépszerűbb platform a márkák között, ezt a leginkább a Glossier márka használja ki, akik hirdetéseik 61%-át erre a platformra töltötték fel. A Twitter pedig csak a harmadik, a legkevésbé népszerű a sorban. Ez valószínűleg köszönhető annak is, hogy a Twitter világszerte nem annyira népszerű, mint Amerikában, és a globális márkák figyelembe veszik ezt.
Térjünk vissza a Kylie Cosmetics nem mindennapi teljesítményéhez. A cég élő példa arra, hogy milyen hatalmas erővel bír az, ha a cég alapítója már korábban is influencer volt. Kylie Jenner saját profiljának 146 millió követője van, a Kylie Cosmetics oldalának 21,8 millió, a Kylie Skin vonalnak pedig 2,2 millió. Ezzel eléggé biztosra mennek abban, hogy hatalmas tömeg lássa a tartalmaikat minden egyes nap.
A közösségi média követők azonban nem garantálják a visszatérő vásárlókat, és ez a helyzet a Kylie Cosmetics-nél is, mivel a vásárlók nagy százaléka nem vásárol újra. Emiatt a cég eladásai 14%-al csökkentek is 2019 első felében.
Pletykák szerint a Kylie Cosmetics márkát lehet eladják a Coty-nak, és ez is mutatja azt, hogy a közösségi média elkötelezettség nem garancia a márka értékére is. A fizetett hirdetések nélkül a cég kihagyta a lehetőséget, hogy esetleg más embereket is elérjenek a cég tinédzser célközönségén kívül. A cég egyetlen és legnagyobb próbálkozása egy hatalmas óriásplakát volt, amivel valószínűleg az eladásokat akarták növelni, a hatásáról azonban nincsen tudomásunk.