A folyamatos minőségi tartalomkészítés időigényes, azonban elengedhetetlen a digitális versenyképességhez a mai marketingkörnyezetben.
A freelancerektől kezdve a nagy multi cégekig mindenki arra törekszik, hogy rendszeresen vonzó tartalmakkal tartsa fenn az érdeklődést a közösségi médiában. Ebből adódóan a közösségi médiát – és úgy a teljes internetet is – elárasztották a tartalmak. Tudtad például, hogy a Facebookra naponta több mint 100 millió órányi videó kerül fel?
Éppen ezért ma már nem elég tartalmat gyártani. Nem elég profi videókat csinálni vagy rendszeresen blogolni. A minőségi tartalomgyártást követően egyre nagyobb fókuszt igényel az, hogy a tartalom el is érje a közönségét. Különben mi értelme tartalmat gyártani?
Ebben a cikkben most olyan kulcsfontosságú lépéseket ismerhetsz meg, amiknek a segítségével javítani tudod a tartalom minőségét és ezáltal az elérést is.
1. Fókuszálj arra, ami már működik
A rengeteg ingyenesen elérhető tartalom közül, hogyan választjuk meg azt, amit megosztásra érdemesnek tartunk? Nos a válasz egyszerű: ha hasznosnak ítélünk meg valamit, akkor azt nagyobb eséllyel osztjuk meg. Tehát csak olyan tartalmat készíts, amiről már akkor tudod, hogy érdekes, mielőtt még nekiállnál a megvalósításának.
De honnan tudhatod, hogy egy tartalom érdekes lesz? Ezt a kérdést egyszerű megválaszolni, ha felteszed magadnak a következő kérdést:
Miért követnek az emberek? Mit csinálok, ami miatt a követőim lettek?
A hozzáadott értéked miatt követnek! Valamilyen témában úgy nyilvánulsz meg, úgy közvetítesz értéket, ami a követőid számára értékes. Így aránylag könnyen megértheted, hogy mi az érdekes a célközönségednek és mi nem.
Íme néhány tipp, amiknek a segítségével könnyen találhatsz olyan tartalomtípusokat, amik érdekesek lehetnek mások számára – és emiatt könnyebben meg is oszthatják:
Kérdezd meg a Google-t
Ha van egy téma ötleted, akkor egy egyszerű Google keresés segíthet benne, hogy hasonló, releváns tartalmakat találj. A Google algoritmusai okosabbak nálunk, ezt fogadjuk el. Így amiket ott találsz, azok a tartalmak már jó eséllyel megnyertek sok ezer látogatót/fogyasztót.
Kövesd a célpiacod fő hírportáljait
A nagy hírportálok eléggé képben vannak a trendi tartalmakkal és a clickbait címsorokkal is. Nem szégyen lemodellezni azt, ami több ezer látogatót képes vonzani napi szinten.
Buzzsumo
A Buzzsumo egy tartalmakat elemző szoftver. Keresni tudsz benne bizonyos kulcsszavakra vagy kifejezésekre, ami után a rendszer megmutatja, hogy jelenleg mik a legfelkapottabb tartalmak a témában. Igaz a Buzzsumo nem ingyenes, viszont ha profi tartalommarketingessé akarsz válni, akkor egy idő után elkerülhetetlen lesz.
2. Maradj önmagad és ennek adj is hangot
Ha megosztasz egy tartalmat, akkor ahhoz általában van valami hozzáfűznivalód, igaz? Mivel a tartalom túlterheltség korában élünk, így fontos, hogy azonosítható maradj a saját stílusodról, a saját hangodról.
Ehhez itt van néhány egyszerűen alkalmazható ötlet:
Adj hangot a véleményednek
Nem csak a saját tartalmaidra kell fókuszálnod, bátran oszd meg mások tartalmát is, amit aztán összefoglalhatsz a saját szavaiddal vagy kiegészítheted a saját gondolataiddal. Adj hangot bátran a véleményednek.
Kérdezz sokat
Sokszor túl sok időt vesz igénybe egy tartalom elkészítése, viszont a közösségi média nem áll meg miattunk. Amikor nincs időd minőségi tartalmat gyártani, akkor inkább kérdezz. A kérdés egy jó mondatfajta, hiszen mindenki szeretné elmondani rá a saját válaszát – ez pedig növeli a követőid elkötelezettségét feléd.
A jollyjoker: Használj idézeteket
Mielőtt még azt hinnéd, hogy idézeket megosztani lerágott csont, akkor ki kell ábrándítsalak, mert nem az. Persze csak olyan hasznos gondolatokat ossz meg, ami a célközönséged is hozzásegítheti valamihez. Az esztelen csupa idézetekkel teli üzenőfalak továbbra sem közvetítenek hosszútávú elköteleződést, csupán a lájkokat hozzák – amiket hozzáadott érték nélkül nehéz pénzre váltani. Viszont ha csak néha használod ezt a módszert, akkor nyerő stratégia.
3. Légy a megfelelő időben a megfelelő helyen
Nem csak a minőségi tartalom fontos, hanem az is, hogy mikor tesszük közzé azt. A 2 leggyakoribb platformmal kapcsolatban itt van néhány fontos információ:
Az emberek gyakran használják a Facebookot ha nincs más dolguk. Ez akár napközben a munkahelyen is előfordul. Így mindenképpen fontos időszak lehet a délelőtt és a kora délután. Emellett fontos időszak a reggel és az este, amikor már a legtöbb ember otthon van. Azonban nem elég csak erre alapozni. Mivel nagy a verseny, ügyelj arra is, hogy vonzó legyen vizuálisan a tartalmad, és hogy eléggé figyelemfelkeltő legyen a fő üzeneted.
Az Instagram felhasználóinak 2/3-a 18 és 30 év között van. Az Instagram használatánál éppen ezért figyelnünk kell rá, hogy a csúcsidő jóval később, sokszor csak délelőtt 9 óra után kezdődik. És azt sem szabad elfelejtenünk, hogy éppen emiatt sokkal tovább is tart – sokszor akár este 10 óráig is. Emelett szintén érdemes figyelni a vizualitásra – talánn még jobban is, mint a Facebooknál, hiszen az Instagram alapvetően egy kép és videómegosztó platform.
Összességében tehát…
A cikkben található 3 lépést követve hosszú távon növelni fogod a követőid elkötelezettségét, ami egyenesen arányosan fogja meghozni a „szakértői” státuszod is idővel. A siker valódi kulcsa abban rejlik, hogy mit, hogyan és milyen gyakran teszel közzé a közösségi médiában. És ne feledd: a tartalomgyártás nem 100 méteres sprint, hanem ultramaraton. Ezt főleg akkor fontos szem előtt tartanod, ha nemrég vágtál bele.
Ezt a cikket a Social Media Today egy hasonló írása inspirálta.